امام جمعه مهریز: دیکتاتورها سرنوشت مردم را به خودشان واگذار کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: امروز عصر بيداري ملت‌ها و آزادي آنان از حكومت‌هاي زر و زور و تزوير است و حركت مردم تونس، يمن و مصر نويدبخش اين حقيقت است.
وی ادامه داد: همه دیکتاتورها و رهبران خودسر بايد بار و بند خود را جمع و از آتش و شعله‌هاي فرياد كوبنده مردم فرار كنند در غیر این‌صورت در چنگال عدالت گرفتار خواهند شد.
امام جمعه مهریز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد رقم خوردن سرنوشت هر قوم به وسیله خودشان و بيان اينكه سرنوشت ملت‌ها با دست خودشان رقم مي‌خورد، افزود: هر قوم و ملتي كه با بيداري و بصيرت، اقدام به تغيير وضعيت موجود در مسیر كسب مطلوب كند، به طور قطع موفق خواهد بود.
برهان عنوان کرد: در همین راستا، دیکتاتورها در کشورهای عربی نیز راهی جز سپردن سرنوشت مردم به خود آنان ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام والای شهادت در اسلام و اعطای بهترین پاداش‌ها از سوی پروردگار به شهدا افزود: اسلام با خون به ثمر رسیده و با خون شهدا نیز قدرت و نیرو می‌گیرد.
امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: شهادت مدال افتخار مسلمانان و امت اسلام است.
وی با اشاره به فرمايشات امام راحل عنوان کرد: امام خميني (ره) نيز همواره بر تاثيرپذيري خون شهداي ما در آينده تاكيد داشتند و امروز همان روز است.
برهان، پيوند محكم شهدا با امام و ولايت‌فقيه را رمز زنده ماندن انقلاب و شهدا دانست و گفت: شهداي ما همواره پيرو امام و ولي‌فقيه خود بودند و لحظه‌اي از حمايت رهبر خود غافل نبوده‌اند.
امام جمعه مهریز توسعه دين اسلام در كشورهاي غربي و آمريكا را يكي از ثمرات خون پاك شهيدان دانست و بيان كرد: شهداي ما امروز به مانند ستارگاني درخشان نه تنها در آسمان كشور بلكه در سراسر دنيا و آسمان جهان اسلام مي‌درخشند.