امام جمعه مهریز: در زمان امام صادق (ع) مكتب تشيع حرف اول را بين ديگر مذاهب زد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه مهریز با تسلیت ایام شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع)، اوضاع سياسي زمان امام صادق (ع) را يكي از بحراني‌ترين موقعيت‌هاي ائمه معصومين (ع) دانست و اظهار داشت:‌ وضعيت سياسي زمان امام صادق (ع) به خاطر انتقال قدرت از بني‌اميه به بني‌عباس يكي از حساس‌ترين زمان‌ها نسبت به ديگر اهل‌بيت (ع) است.
وی گفت: در زمان امام صادق (ع) مكتب تشيع در عرصه رقابت با ديگر مكاتب توانست خودش را نشان داد و حرف اول را بين ديگر مذاهب بزند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز با بیان اینکه یکی از مناسبت‌هایی که در ایران جایگاه رفیعی دارد شهادت امام صادق(ع) است گفت: این امام بزرگوار با تاسیس یک دانشگاه بزرگ که ابعادش گسترده و عمیق بود توانست هزاران شاگرد تربیت کند.
برهان با بیان اینکه آن حضرت، نهضت علمی و انقلاب فرهنگی امام باقر(ع) را توسعه داد  گفت: امام صادق(ع) با توجه به موقعیت  و اوضاع سیاسی جامعه فرصتی به دست آوردند تا احادیث و معارف اسلام را در زمینه های تفسیر قرآن، فقه و احکام و عقاید توسط شاگردان خود در سینه تاریخ ثبت و برای همیشه اسلام را بیمه نمایند.
خطیب نماز جمعه مهریز افزود: امام صادق(ع) در رشته های علوم عقلی، فقهی و نقلی شاگردان برجسته ای همانند هشام بن حکم، محمّد بن مسلم، ابان بن تغلب، هشام بن سالم، مومن الطاق، مفضّل بن عمر و جابر بن حیّان تربیت کرد به طوری که تعداد آنان را بالغ بر 4000 نفر ذکر کرده اند.
علی برهان یادآور شد: بخش پایانی زندگانی امام صادق(ع) مصادف با خلافت ظالمانه منصور عباسی گردید، امام(ع) شدیداً از ناحیه خلیفه مورد دشمنی و حسادت قرار گرفت، زیرا امام(ع) بر حقانیت ولایت ائمه و از جمله خودشان اصرار می ورزید و لحظه ای حاضر به پذیرش و تایید حکومت بنی العباس نشد.