امام جمعه مهریز تاکید کرد: حضور گسترده مردم در دومین مرحله از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز با تأکید بر حضور گسترده مردم در دومین مرحله از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم باید برای انتخابات معیار الهی داشته باشند و کار بزرگ را به دست بزرگان بدهند.
وی بقای جمهوری اسلامی ایران را وابسته به رأی مردم دانست گفت: همان‌گونه که امام راحل فرمود: "حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم بالاتر است" لذا باید در دومین مرحله از نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مثل مرحله اول با حضوری گسترده و مشارکت حداکثری مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام بکوبیم.
وی با تأکید بر اینکه هر رأی ما اثرش از قطره خون شهید در خوزستان بیشتر است، گفت: ما باید در کارهای سیاسی مثل انتخابات اخروی فکر کنیم و حال که خدا نعمت امنیت، سلامتی، تفکر و تعقل را برای ما فراهم کرده، از این نعمت‌ها استفاده کنیم و کسی را وارد مجلس کنیم که خدمت به مردم در رأس برنامه‌های او باشد.
برهان در ادامه به تشریح اینکه در کارها باید دنیا را انتخاب کرد یا آخرت را بیان داشت: کارها بر دو قسم دنیوی و اخروی است و همان‌گونه که در قرآن آمده باید گزینش کرد، امکانات زندگی باید در حد معمول باشد، ولی دستور داریم که در کارهای روزمره اول باید الهی بود و آخرتی فکر کرد.
وی با تأکید بر اینکه بهشت همیشگی و جاویدان است، گفت: زندگی و حیات در آخرت است و بهشت همیشگی و جاویدان بوده، بر همین اساس انسان‌ها باید آخرت را ترجیح دهند اما انسان در دنیا بدون فرش، لباس، منزل، غذا و دیگر لوازم زندگی نمی‌تواند زنده بماند و اینها به اندازه لازم است و نباید سهم دنیا را رها کرد.
نماینده ولی‌فقیه در شهرستان مهریز در ادامه سخنان خود محبت را حقیقت ایمان نام برد و افزود: ما باید خود را ارزیابی کنیم که چقدر محبت به خدا داریم، چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنیم برای خدا، چقدر خدا و پیامبر را شاد می‌کنیم، چقدر دل بسته‌ایم به حضرت زهرا(س) و چقدر غصه امام زمان(عج) را می‌خوریم و لذا باید محبت به اینها از روی معرفت باشد نه محبت کور.
وی با بیان اینکه محبت میوه وجود ماست، افزود: محبت کور مثل درختی است که ریشه ندارد، محبت میوه وجود ماست، ریشه‌اش معرفت، فهم، عقل، علم و یقین است.