امام جمعه مهریز تاکید کرد: ایستادگی نظام علیه کسانی که خواهان تکرار فتنه 88 هستند

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سه واقعه مهم و تاریخی انقلاب اسلامی ایران که در روز 13 آبان ماه واقع شده، اظهار داشت: حوادث سه‌گانه تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی و به شهادت رسیدن جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های مختلف انقلاب اسلامی، نماد عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی یعنی آمریکاست.
وی استکبارستیزی را یکی از اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس گفت: نظام ما باید علیه کسانی که می‌خواند فتنه 88 تکرار شود و علیه کسانی که می‌خواهند به انقلاب لطمه بزنند، بایستد.
برهان با اشاره به دشمن‌ستیزی که یکی از خصوصیات انقلاب ماست بیان داشت: هر وقت نظام و انقلاب ما با دشمنان و ظالمان با اقتدار ستیز می‌کند، مردم هم خودجوش وارد صحنه شده و حمایت خود را از نظام و انقلاب بیشتر به نمایش می‌گذارند.
این مسئول در دیگر محورهای سخنان خود ترویج بدحجابی را آیین یزیدیان خواند و از مسئولان نظام خواست تا با سخت‌گیری و جدیت بیشتری مقابل ترویج بدحجابی بایستند.
برهان ضمن قدردانی از حضور گسترده دانش‌آموزان مهریزی در راهپیمایی 13 آبان گفت: امروز مشت‌های گره کرده همه جوانان و دانش‌آموزان مهریزی که با شعار مرگ بر آمریکا همراه بود به همه دنیا فهماند و ثابت کرد که آمریکای جهان‌خوار و مستکبر عالم، روزهای سقوط خود را طی می‌کند.
وی با اشاره به روز عرفه در دهه اول ذی‌الحجه و تاکید بر قرائت دعای روز عرفه افزود: در قرآن کریم هم بعضی از آیات بنا به تفاسیر اهل بیت (ع) به دهه اول ذی‌الحجه اشاره دارد که امیدواریم مردم این دعای عرفه امام حسین (ع) را قدر بدانند و توفیق شرکت در این مراسم را داشته باشند.
برهان یادآور شد: در این دعا امام حسین (ع) به زیبایی هرچه تمام‌تر با خدای خود به نیایش می‌پردازد و با دقت نکات اوج‌گیری معرفت انسان را نسبت به خود و خدای خود بیان می‌کند.
این مسئول اذعان داشت: در دعای عرفه، امام حسین (ع) ابتدا به حمد خداوند متعال می‌پردازد و همه چیز را با یاد او آغاز می‌کند و پس از آن در مقام شکر و سپاس از نعت‌های الهی، علاقه و ایمان خود همچنین بخشندگی و بزرگواری خداوند را نسبت به انسان نمایان می‌‌کند.