امام جمعه مهریز: بنياد شهيد بايد به گونه‌اي به مقام شامخ شهدا و خانواده آنها اهميت دهد و مسائل آنها را در اسرع وقت حل كند كه همه جامعه آرزو كنند اي كاش جزو خانواده شهدا بودند
  امام جمعه مهریز: بنياد شهيد بايد به گونه‌اي به مقام شامخ شهدا و خانواده آنها اهميت دهد و مسائل آنها را در اسرع وقت حل كند كه همه جامعه آرزو كنند اي كاش جزو خانواده شهدا بودند

امام جمعه مهریز اظهار داشت:مردم‌سالاري مطلق مساوي با جمهوري غيراسلامي و پايمال كردن خون شهدا و پشت كردن به تمام زحمات و فداكاري‌هاي رزمندگان و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است.
وي خطاب به مردم ايران خاطرنشان كرد: به هوش باشيد كه فتنه‌گران اخير اسلام را نشانه رفته‌اند و سعي در پايمال كردن قطره قطره خون شهدا دارند.
امام جمعه مهريز افزود: امروز جامعه اسلامي ايران نيازمند حضور خانواده شهدا به ويژه پدران و مادران اين عزيزان است و يكي از وظايف اصلي بنياد شهيد زمينه‌سازي و بسترسازي حضور هر چه بيشتر اين قشر بزرگوار در تمام صحنه‌هاي انقلاب است.
وي تصريح كرد: بنياد شهيد بايد به گونه‌اي به مقام شامخ شهدا و خانواده آنها اهميت دهد و مسائل آنها را در اسرع وقت حل كند كه همه جامعه آرزو كنند اي كاش جزو خانواده شهدا بودند.
امام جمعه مهريز با اشاره به تفاوت‌هاي جنگ تحميلي و جنگ نرمي كه دشمن به راه انداخته است، ادامه داد: در جبهه نظامي مكان و تعداد معين و برد مشخص است اما هم اكنون ما در جنگي هستيم كه شروع آن رسما توسط ايادي مزدور داخلي در سال 1376 عليه نظام جمهوري اسلامي آغاز شده است.
برهان يادآور شد: در سال 1376 منافقان و جيره‌خواران با زبان بي‌زباني به ملت ايران مي‌گفتند شما بي‌خود هشت سال از ناموس و انقلاب خود پاسداري كرديد زيرا اين جنگ، جنگ برادركشي بود و اين در حالي بود كه امام راحل، دفاع مقدس را جنگ بين كفر و اسلام ذكر كردند و در اين زمان وزير مرتد ارشاد دولت اصلاحات با كمال جسارت و اهانت به خون شهدا فرياد مي‌زد كه چرا ما جنگيديم و اشتباه كرديم.
وي اضافه كرد: سران اغتشاشات اخير نيز مي‌گويند فرهنگ اسلامي و بين‌المللي و شهادت و ناموس پرستي و دين را رها كنيد و به جاي آن ليبراليسم و راه غربي را انتخاب كنيد.
امام جمعه مهريز ادامه داد: سران فتنه از سال 1376 تمام همت خود را جذب كردند تا انقلاب را در مسيري قرار دهند كه اسلام ديگر ضمانت اجرايي نداشته باشد و كشور را به سمت و سوي لائيك شدن سوق دهند و با آوردن كازينو و مراكز فساد و فحشا، ريشه اسلام را نابود كنند.
برهان بيان كرد: چگونه ممكن است كه هم‌اكنون كه نظام جمهوري اسلامي بر تمام خاك ايران اسلامي گسترده شده است، نمي‌شود به طور كامل از فساد جلوگيري كرد، واي به آن روزي كه دولت اصلاحات مي‌خواست در كشور دولت غيراسلامي تشكيل دهد.