امام جمعه مهریز : برائت از مشرکین آبرومندترین راه استفاده از معنویت ماه رمضان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز ، امام جمعه مهریز گفت: برائت از مشرکان آبرومندترین راه استفاده از معنویت به دست آمده از ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام و المسلمین علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تقدیر از حضور پرشور و با بصیرت مردم مهریز در راهپیمایی روز قدس با وجود گرمای شدید و با دهان های روزه اظهار داشت: مسلمانان پس از نزدیک به یک ماه روزه‌داری و عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از مشرکان برائت می‌کنند و این آبرومندترین راه برای استفاده از معنویت به دست آمده در ماه مبارک رمضان است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز در مورد روز جهانی قدس تصریح کرد: مسئله فلسطین، مسئله اصلی امت اسلامی است و به فرموده معمار بزرگ انقلاب اسلامی خمینی کبیر(ره)، مسئله فلسطین مسئله اسلام است.
برهان با بیان اینکه مهم ترین، بارزترین و اساسی ترین ریشه بحران خاورمیانه مسئله فلسطین و جنگ مداوم رژیم جعلی اسرائیل با مردم فلسطین و برخی کشورهای همجوار از جمله لبنان است، یادآور شد: حملات بی وقفه این رژیم علیه ملت فلسطین ادامه داشته و میلیونها نفر از مردم مظلوم فلسطین آواره یا به اسارت در آمده و یا مجروح و عده ای نیز به شهادت رسیده اند.
خطیب نماز جمعه مهریز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل اظهار داشت: حال که هیچ مرجعی در دنیا برای رسیدگی به جنایات این رژیم خودکامه وجود ندارد، بهترین وسیله برای ابراز نارضایتی و دفاع از حقوق مردم فلسطین با توجه به موج بیداری اسلامی، همین حضور با شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس است که شما مردم به حق این دین را ادا کردید.
برهان با اشاره به اینکه خداوند اراده کرده که مستضعفان حکومت را به دست بگیرند خاطر نشان کرد:هم اکنون انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگوی عینی دفاع از آزادی، برابری، عدالت، مقابله با استکبار و استعمار و حامی محرومان و مستضعفان در بین ملت‌های آزاده دنیا مطرح است و باید برای حفظ این موقعیت و موهبت الهی از تمام امکانات و توانایی‌های خود بهره ببریم.
وی حمایت از مستضعفان جهان  رارویکرد اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: همراهی و پشتیبانی ملت‌های مستضعف جهان و نیز ایستادگی مقابل زورگویی دشمنان به عنوان اصول اساسی و از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.