امام جمعه مهریز: بالاترین و مهمترین عمل در ماه مبارک مضان گناه نکردن است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) در جواب این سؤال که افضل اعمال در ماه رمضان چیست، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من بر این تأکید جدی دارم که بالاترین و مهمترین اعمال در این ماه پرهیز از گناه است.
وی با تاکید بر اینکه این ماه باید برای ترک گناه برنامه ریزی کرد، افزود: ماه مبارک رمضان ماه تمرین ترک از خوردن و آشامیدن تا ترک بسیاری از عادات و اعمال زشت و گناهان پلید است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز حدیث حضرت امیرالمومنین علی(ع) را یادآور شده که «تقوى در راس همه ارزشهاى اخلاقى است» و اظهار داشت: تقوى داشتن يعنى همانگونه كه انسان به هنگام راه رفتن در بيابان پر از خار و خاشاك با احتياط حركت مى كند، لباس خود را جمع مى كند و آهسته و با احتياط در بين تيغ ‌ها و خارها قدم مى نهد تا آسيب نبيند، همانگونه از معاصى و گناهان دورى مى كند و در زندگى خود با احتياط و دست به عصا باشد.
برهان ضمن حمد و ثنای خداوند متعال و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تهذیب نفس گفت: انفاق توسط مسلمانان سبب افزایش مال و نعمت می شود و بر هر فرد مسلمان واجب است.
وی افزود: یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است و هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که خلاء‌های موجود در زندگانی افراد را جبران و کمبودهای آنان را پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه کمک به افراد نیازمند باید همراه با خلوص نیت و در راه رضای خدا باشد، ادامه داد: همان‌گونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز این گونه می‌آزماید و باید با انفاق سعی کنیم از امتحان الهی سربلند باشیم.
خطیب نماز جمعه مهریز با بیان اینکه روزه‌داری یک توفیق بزرگ از جانب خداوند متعال برای انسان است، یادآور شد : در روایات و آیات متعددی آمده است که مسلمانان تنها در صورت تقوا و درستکاری می‌توانند به مقام قرب و دوستی خداوند متعال دست‌یافته و به سوی قله‌های معرفت برسند.