امام جمعه مهریز: امکانات در سراسر استان یزد عادلانه توزیع شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در سراسر استان یزد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری و فقر با عدم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات، امکانات و منابع به وجود آمده است که این موضوع باید با همبستگی نمایندگان منتخب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفع شود.
برهان، شهرستان مهریز را یکی از محروم‌ترین و مظلوم‌ترین شهرستان‌های استان یزد از قبل از انقلاب تاکنون خواند و افزود: مسئولان استان باید در توزیع اعتبارات، امکانات و منابع رعایت عدالت را مبنا قرار دهند تا در حق برخی شهرستان‌ها در این میان تجاوز نشود.
وی اظهار داشت: بنده از سالیان قبل از انقلاب با مسائل شهرستان مهریز آشنا هستم و از همان ابتدا در قم که تحصیل می‌کردم، دورادور مسائل و مشکلات شهرم را زیر نظر داشتم و یکی از دلایلی که از قم به شهرستان مهریز آمدم، این بود که مهریز را از چهره مظلومیت و محرومیت درآورم و نگذارم حق مردم این شهر پایمال شود.
برهان در ادامه در توصیه‌ای به مردم شهرستان مهریز گفت: امروز که بعد از چند سال وکیلی خوب و شایسته برای مجلس شورای اسلامی در این پنج شهرستان انتخاب شده، باید این وحدت را حفظ کرد و فریب تفرقه‌انگیزان را نخورد چرا که برخی‌ها می‌خواهند این وحدت به وجود آمده را به تفرقه تبدیل کنند و مردم باید هوشیار باشند.
خطیب جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 21 راه برای استجابت دعا وجود دارد، تصریح کرد: اگر 21 شرط برآورده شدن دعا وجود داشته باشد، آن وقت است که دعای ما مستجاب می‌شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین شرایط قبولی دعا و برآورده شدن آرزوها، توکل و امیدواری فقط و فقط به خداوند است و اگر دل مومن به جای دیگر گرم باشد و امیدش به دیگری بود، حاجتش برآورده نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز با اشاره به فضائل ماه رجب بیان داشت: ماه مبارک رجب به اندازه‌ای احترام دارد که اگر میان کفار و مسلمانان جنگ است، باید در این ماه تعطیل شود.
وی ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف عنوان کرد: ماه مبارک رجب از ارزش و شرافت بسیاری بالایی برخوردار است و این ارزش و شرافت به این دلیل است که این ماه یکی از ماه‌های حرام و یکی از زمان‌های ویژه‌ دعاست پس همان‌گونه که ماه شعبان ماه حضرت رسول و ماه رمضان ماه خداست، در این ماه پر فضیلت نیز که ماه بنده خداست، روزه و شب زنده‌داری بسیار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب ها و خطرات وهابیت اشاره کرد و گفت: وهابیت یک فرقه خطرناک و انحرافی است و جوانان مواظب باشند که در دامن این فرقه گرفتار نشوند.
برهان گفت: وهابیون عامل اصلی تفرقه بین مسلمانان هستند و در تمام جریان‌های علیه مسلمانان، مطیع آمریکا و اسراییل هستند و تفکرات و اعمال ننگین کفرآمیز آنها در دین مبین اسلام راهی ندارد.
وی اظهار داشت: مسلمانان جهان باید بیدار شوند، وهابیون به جای ترویج دین اسلام به سلاحی در دست آمریکا و اسراییل کافر تبدیل شده‌اند و امروز تمام مسلمانان دنیا بدانند پیروی از وهابیت خیانت به قرآن است و اینها همان بت‌پرستان صدر اسلام هستند.