امام جمعه مهريز: مواضع امام زمان در دعاي ندبه قابل تشخيص است

خبرگزاري فارس: امام جمعه مهريز گفت: در دعاي ندبه مي‌توان مواضع امام زمان (عج) و ولي امر مسلمين را تشخيص داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار ميلاد با سعادت امام زمان (عج) را گرامي داشت و به بيان ويژگي‌هاي آن امام معصوم پرداخت.
وي دعاي ندبه را دعاي شناخت امام زمان دانست و اظهار داشت: 28 ويژگي امام زمان (عج) در دعاي ندبه آمده و كساني كه مي‌خواهند مواضع امام زمان (عج) و خط و مشي آن امام را بررسي كنند به دعاي ندبه مراجعه كنند.
امام جمعه مهريز افزود: دعاي ندبه خط‌دهنده و هدايت‌كننده بشريت است و شيعيان آن امام مي‌توانند با تأسي به اين دعا، ابعاد معرفتي خود را نسبت به امام زمان (عج) افزايش دهند.
برهان خاطرنشان كرد: ادعيه و زياراتي كه در مورد حضرت وليعصر (عج) روايت شده به ويژه دعاي ندبه، علاوه بر آثار عقيدتي و معنوي، در بردارنده فرازهاي مختلف معرفتي هستند كه تدبر در اعماق اين زيارات و دعاها منجر به شناخت وجوه شخصيتي امام زمان (عج) شده و مي‌تواند ابعاد فردي و اجتماعي منتظران را در مسير صحيحي براي زمينه‌سازي ظهور رهنمون باشد.
امام جمعه مهريز در ديگر محورهاي سخنان خود شوراي نگهبان را نهادي لازم در كشور دانست و گفت: كشور ما داراي يك حكومت اسلامي است و در حكومت اسلامي بايد احكام اسلامي به صورت قانون پياده شود كه لازمه تحقق اين مهم، وجود شوراي نگهبان است.
برهان بيان داشت: شوراي نگهبان نهاد محترمي است و اگر صدمه بخورد قوانين از جنبه اسلامي و قانون اساسي انحراف پيدا مي‌كند.
وي شوراي نگهبان را از اركان اصلي نظام دانست و خاطرنشان كرد: بيشك اين نهاد خدمات اساسي به نظام، مردم و رهبري انجام داده و ايجاد آن براي پاسداري از قانون اساسي و تعيين صلاحيت افراد از مهم‌ترين دستاوردهاي نظام بوده است.
وي افزود: تشكيل شوراي نگهبان از امتيازات و ثمرات شجره طيبه انقلاب اسلامي است كه جمهوريت و اسلاميت اين نظام الهي را تضمين مي‌كند.
برهان در بخش ديگري از سخنان خود همچنين بر ضرورت رعايت حجاب و عفاف در جامعه تأكيد و خاطرنشان كرد: مومنان بايد با توجه به اهميت موضوع نسبت به وضعيت حجاب و عفاف حساسيت بيشتري داشته باشند.