امام جمعه مهريز: توسعه كشور در گرو آموزش و پرورش است

خبرگزاري فارس: امام جمعه مهريز گفت: رشد و توسعه امروز كشور در گرو تلاش‌ها و برنامه‌هاي آموزش و پرورش است.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز به نقل از خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به برداشت غلط برخي رسانه‌هاي استان يزد در مورد خطبه‌هاي نمازجمعه چند هفته پيش در مورد نظام آموزش و پرورش و انتقاد از اين رسانه‌ها اظهار داشت: من از معلمان و فرهنگيان زحمتكش، خدمتگذار و دلسوز اين جامعه قدرداني مي‌كنم و شكي نيست كه رشد و توسعه امروز ملت ما در گرو تلاش آنان و آموزش و پرورش است.
برهان خاطرنشان كرد: براي پيشرفت هر چه بيشتر اين ملت و اين نظام اسلامي نيازمند تحول در نظام آموزش و پرورش با نگاهي نو به اسلامي بودن آموزش و پروش هستيم.
امام جمعه مهريز با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مورد تحول در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: شيوه آموزش و پرورش كشورمان تاكنون وارداتي بوده كه اميدواريم مسئولان با احساس مسئوليت، اين نظام آموزشي را به شكل جدي و كارشناسانه متحول و اسلامي كنند.
برهان در ادامه با اشاره به سخنان رهبري در ديدار با معلمان و مسئولان آموزش و پرورش بيان داشت: مقام معظم رهبري در اين ديدار بيان داشتند كه آموزش و پرورش منبع اصلي حيات براي امروز و فرداي بشريت است و به راستي كه اگر اين اداره كل نبود، ايران اسلامي به اين درجه و مقام در جهان نميرسيد.
وي در ادامه ضمن تسليت ايام شهادت حضرت موسي بن جعفر (ع) به بيان مصائب، سختي‌ها و شكنجه‌ها و مناقب آن امام همام پرداخت.
برهان داشتن سعه صدر در مقابله با مشكلات را مهم دانست و افزود: سعه صدر، زمينه ظرفيت روحي و رواني انسان را ارتقا مي‌بخشد و انسان را در برابر عجز و ناتواني، استرس، بي‌صبري و ديگر مشكلات پيروز مي‌گرداند.
برهان همچنين با گراميداشت هفته قوه قضاييه، اين قوه را از اركان مهم نظام اسلامي دانست و افزود: مردم از قوه قضاييه انتظار عدل و عدالت دارند.
وي خاطرنشان كرد: شهيد بهشتي به عنوان معمار دستگاه قضايي همواره به دنبال اجراي عدال عليوار در جامعه اسلامي بود.
برهان همچنين با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، بر توجه بيش از پيش خانواده‌ها به فرزندان خود در اين ايام تاكيد كرد و افزود: خانواده‌ها مراقب باشند تا اين فرصت به يك تهديد تبديل نشود.