امام جمعه مهريز: اطاعت از ولي‌فقيه نبايد سليقه‌اي باشد

به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در مورد تحول در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: شيوه آموزش و پرورش كشورمان تاكنون وارداتي بوده كه اميدواريم مسئولان با احساس مسئوليت، اين نظام آموزشي را به شكل جدي و كارشناسانه متحول و اسلامي كنند.
وي افزود: آموزش و پرورش بايد افراد مؤمن، درستكار و سازنده را در سيستم آموزشي به‌ كار گيرد تا انتظارات و دغدغه به حق مقام معظم رهبري تامين شود.
برهان در ادامه با اشاره به سخنان رهبري در ديدار با معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، تصريح كرد: مقام معظم رهبري در اين ديدار بيان داشتند كه آموزش و پرورش منبع اصلي حيات براي امروز و فرداي بشريت است و به راستي كه اگر اين اداره كل نبود، ايران اسلامي به اين درجه و مقام در جهان نمي‌رسيد.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: رشد و توسعه كشور امروز در گرو آموزش و پرورش است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيداري اسلامي رخ داده در سراسر جهان خاطرنشان كرد: اين بيداري اسلامي كه جهان ناظر آن هستند به بركت ايستادگي ملت غيور و سرافراز ايران اسلامي است؛ چراكه اگر ملت ايران در همه عرصه ها و در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامي مقاومت، پايداري و ايستادگي نمي‌كردند هم اكنون نظام اسلامي به الگويي براي جهانيان تبديل نمي‌شد.
امام جمعه مهريز در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اطاعت از ولي فقيه در همه شرايط واجبي شرعي است و نبايد به صورت سليقه‌اي از ولي فقيه اطاعت كرد.
وي با اشاره به اينكه ولي فقيه سكاندار اصلي انقلاب اسلامي به شمار مي‌آيد، ادامه داد: ولي فقيه به عنوان اصلي‌ترين هدايت كننده انقلاب اسلامي رهبر و پيشرو ايران و جهان اسلام است و به اين دليل بايد از وي اطاعت شود و اين جايگاه مقدس را بايد در همه شرايط محترم شمرد.