فرماندار مهريز:

الزام مجوز قانوني براي سرمايه گذاري نگهداري و پرورش حيات وحش

فرماندار شهرستان مهریزگفت : سرمایه گذاران برای نگهداری و پرورش حیاط وحش باید با مجوز رسمی ادارات ذیربط اقدام کنند.

فرماندار شهرستان مهریزگفت : سرمایه گذاران  برای نگهداری و پرورش  حیات وحش باید با مجوز  رسمی ادارات ذیربط  اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، نشست هم اندیشی جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی  روستاي منشاد مهريز با حضورسيد محمد   رستگاری فرماندارمهريز ، بخشداری  مركزي  ، رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری و حفاظت ازمحیط زیست شهرستان مهریز شورای اسلامی و دهیاری منشاد در محل فرمانداری  مهریز برگزار شد .
در این نشست فرماندار  مهریزبيان كرد: سرمایه گذاری در امورحیات وحش بايد با مجوز قانونی باشد و چنانچه سرمایه گذاری بخواهد بدون هماهنگی با اهالی محل و شورای اسلامی و همچنین بدون مجوز، تعرض به منابع طبیعی کند باید پیگرد قانونی گردد و ادارات مربوطه باید در این زمینه ورود پیداکنند .
سيد محمد رستگاري در ادامه گفت : اگر قرار باشد زمینی در مناطق روستایی برای اشتغالزایی و حیاط وحش واگذار شود اولويت  با اهالی محل می باشد و ادارات مربوطه همه جوانب را در نظر بگیرند تا آسیبی به ان منطقه نرسد.
فرماندار مهریز افزود؛ منشاد یکی از روستاهای منحصر به فرد شهرستان مهریز و یزد می باشد و برای پرورش قوچ و دیگر حیوانات  در کوهپایه های منشاد ان استعداد را دارد لذا آنهایی که میخواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند حتما باید درخواست را به شورای اسلامی ودهیاری منشاد ارائه دهند تا هم سلسله مراتب قانونی انجام شده باشد و مشکلاتی هم برای اهالی منشاد بوجود نیاید.
بالاترين مقام اجرايي شهرستان  حفظ شرح وظایف را اولویت سرمایه گزاران و مراکزی که در این خصوص دخیل هستند تاکید کرد و گفت: برخي  سرمايه گذاران بدون هماهنگی با شورا اسلامی و دهیاری منشاداقدام به  تعرض به کوهپایه های منشاد نمو دند و نگرانی برای مردم منشاد بوجود اوردند و انتظار داریم افرادی که در کوهپایه ها و مراتع جهت پرورش قوچ و دیگر حیوانات سرمایه گذاری کردند و نگرانی مردم بوجود اوردند حتما از مردم ان منطقه دلجویی کرده ودر جریان قرار دهند  و چنانچه ان افراد به قانون تمکین نکردند باید با آنها برخورد قانونی شود و فرمانداری برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از نگرانی مردم ورود پیدا می کند .
رستگاری با بیان اینکه مردم  هم باید از سرمایه گذاران  که رونق اقتصادی به وجود می اورند استقبال کنند گفت سرمایه گذاری و اشتغالزایی در روستا ها  یکی از اهداف دولت است و مردم هم در این زمینه همکاری کنند تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی صورت گیرد .
دهقانزاده بخشدار شهرستان مهریز  هم در این نشست از سرمایه گزاران که در مناطق روستایی می خواهند فعالیت کنند  قبل از انجام هرکاری بخشداری و شورای اسلامی را در جریان قرار دهند تا شاهد اینگونه مسائل نشویم .
در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی منشاد و دهیاری خواستار برخورد قاطع با افراد سودجو که تعرض به منابع طبیعی منشاد کردند شدند وبا تذکر بر اینکه  چنانچه افراد سرمایه گذار بدون هماهنگی شورای اسلامی و دهیاری  بدون مجوز در زمینه های مختلف وارد شوند شورای اسلامی از فعالیت انها جلوگیری خواهد کرد.