افزایش 30 درصدی برداشت زيتون از مزارع مهريز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدیرجهاد کشاورزی مهریز گفت: امسال 60 تن زیتون از مزارع مهریز برداشت خواهد شد کهاین مقدار نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش دارد.
محمدحسین حکیمی با بیان اینکه برداشت محصول زیتون از باغات و مزارع مهریز آغاز شده افزود:  50 هکتار از مزارع مهریز به کشت زیتون اختصاص دارد گفت: امسال 60 تن زیتون از مزارع مهریز برداشت شده این مقدار نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش دارد.
وی تصریح کرد:  برداشت این محصول به مدت 45 روز طول می كشد و به طور متوسط از هر هكتار سطح زیر كشت در مجموع 1.5 تن زیتون برداشت می شود.
مدیر جهاد كشاورزی مهریز مهمترین ارقام زیتون این شهرستان را زرد و روغنی اعلام كرد كه برای روغن كشی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته حكیمی ، بیش از نیمی از زیتون تولیدی در سطح باغات شهرستان مهریز برای مصرف به سایر مناطق ارسال می شود.
حکیمی عنوان کرد: ارائه خدمات و توصیه های مختلف فنی، توزیع نهال مناسب و معرفی باغداران برای دریافت تسهیلات از عمده فعالیت های جهاد كشاورزی مهریز در موضوع زیتون كاری است.
یکی از کاشناسان تغذیه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز در خصوص خواص زیتون در گفتگو با خبرگزاری فارس از مهریز گفت: زيتون اشتها را افزايش مي دهد و كساني كه مي خواهند لاغر شوند بهتر است زيتون شور بخورند.
فلاح با بیان اینکه برگ زيتون فشار خون را كاهش مي دهد و جوشانده برگ آن درد دندان را تسكين مي دهد تصریح کرد: روغن زيتون علاوه بر كاهش كلسترول و جلوگيري از پيدايش عوارض عروقي، مانع رسوب كلسترول درون رگها و تنگ شدن آنها مي شود.
وی عنوان کرد: زيتون و روغن آن ميزان قند خون را تنظيم مي كند و خاصيت ضد سرطاني نیز دارد.