معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد در آیین افتتاحیه این تعاونی گفت:اولین نمونه شرکت تعاونی معلولین در استان یزد در شهرستان مهریز راه اندازی شد و همه اعضاء معلول می باشند واین شرکت منشا خیر برای فعالیت های اجتماعی و معیشت و وضعیت اقتصادی معلولین شهرستان مهریزبه شمار می رود.
محمدحسین غنیمت با اشاره به اشتغال معلولان در طرح سی بی آر افزود:با راه اندازی شرکت تعاونی معلولان می توانند نشان دهند که توانایی انجام کار را دارند و با ادای حق مسئولیت مسئولان می توانند توانمندی خود را بیشتر نشان دهند و با حمایت می توانند در زمینه اشتغال و معیشت کار کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت:این شرکت تعاونی که به همت 5 نفر از توانخواهان شهرستان مهریز و با حمایت اداره بهزیستی شهرستان ایجاد گردیده است ، 10نفر دیگر از معلولان را به صورت غیر مستقیم می تواند در این مجموعه مشغول به کار کند.
علیزاده افزود:این تعاونی در زمینه طراحی سایت، نرم افزارهای کاربردی، آموزش کامپیوتر، مشاوره خرید سیستم و... فعالیت دارد.
رستگاری فرماندار مهریز مهمترین مشکل معلولین و مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی را اشتغال عنوان و اعلام داشت: نیاز به توجه بیشتر به معلولان شهرستان حس می‌شود و نباید از این امر غافل باشیم و با همکاری و حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی می توان شرایط اشتغال معلولان شهرستان را تسهیل کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام معلولین عزیز شهرستان سبب شکوفائی و اشتغال دیگر توانخواهان نیز می گردد و ما بر این باوریم معلولی که شغل داشته باشد دیگر معلول نیست و می‌تواند در جامعه به راحتی زندگی کند و محتاج کسی نباشد.