به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، سرهنگ ˈ علی اصغر سلمانی ˈ  در جمع اعضای ستاد یادواره شهدای اصناف مهریز افزود: اصناف و کسبه در طول حیات 35 ساله انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها و زمینه هایی که مورد نیاز بوده است حضوری موثر و نقش آفرین داشته اند .
وی در ادامه به فعالیت های مختلف اصناف دارالعباده یزد و تعهد و پایبندی آنها به ارزش های انقلاب اسلامی و حضور آگاهانه و موثر آنها در صحنه های مختلف نظام اشاره کرد .
مسول سازمان بسیج اصناف یزد با اشاره به به اهمت برگزاری یادواره شهدای اصناف مهریز و با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته بر استمرار کارها و همکاری سازنده تمامی دلسوزان و بخصوص مسئولان و اصناف در این راه تاکید نمود .
در ادامه امام جمعه موقت مهریز ، حجت الاسلام والمسلمین " عباس پور صادقی " افزود: شهدای والامقام همه هستی خود را وقف اعتلای کلمه حق و ارزش های الهی و دینی کردند و شرف و عزت این کشور مدیون شهیدان است .
وی با قدردانی از اعضای ستاد یادواره شهدای اصناف شهرستان مهریز بر همکاری دستگاه های مختلف اجرایی برای برگزاری این مراسم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تاکید کرد .
همچنین رییس خانه اصناف مهریز گفت: یادواره 23 شهید اصناف و بازاریان شهرستان مهریز همزمان با اول تیرماه روز اصناف با برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در این شهرستان بزگرار خواهد شد .
" رضا زارع زاده " افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و بسیج اصناف از مهمترین فعالیت های فرهنگی است که توسط خانه اصناف مهریز و با همکاری سایر اعضای ستاد برگزار می شود .
در ادامه این جلسه فرمانده سپاه ناحیه مهریز طی سخنانی به اهمیت برگزاری اینگونه یادواره ها در کشور اشاره و تصریح کرد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت سدی در برابر هجمه فرهنگی دشمن است .
سرهنگ " علیرضا زارع " افزود: عزت کشور مدیون جانفشانی شهیدان و مقاومت و پایداری در برابر هجمه های کفر جهانی است و لذا امیدواریم این یادواره بنحو باشکوه در موعد مقرر در مهریز برگزار شود .