استاندار یزد بر ضرورت تسریع در ایجاد بندر خشک تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، استاندار یزد خواستار راه اندازی هرچه سریعتر بندر خشک در یزد توسط گروه پیشگامان شد.
 محمدرضا فلاح زاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد با اشاره به رشد وزنی و ارزشی صادرات استان یزد، از تلاش تولید کنندگان و صادرکنندگان استان یزد قدردانی کرد.
وی با اشاره به اهمیت بندرخشک در توسعه بخش اقتصادی و صنعتی استان، بر ضرورت تسریع در ایجاد بندر خشک تاکید کرد.


لزوم تهیه طرح آمایش در دو محدوده استان یزد
استاندار یزد همچنین خواستار تهیه طرح آمایش در محدوده یزد - مهریز و یزد - تفت شد.
معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: گزارش هایی که از حوزه صادرات ارائه شد، به رغم محدودیتهایی که دشمنان فراهم کرده اند، مطلوب است.
محمدرضا بابایی اظهار امیدواری کرد: با نگاهی که در مدیران استان ساری و جاری است، شاهد برون رفت از مسائل خواهیم بود.


کمبود واگن مشکل اصلی صادرات ریلی استان یزد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست از انتخاب سه واحد بزرگ صنعتی استان به عنوان واحدهای نمونه صادراتی در سطح کشور خبر داد.
محمد مهدی زارع، کمبود واگن را مشکل جدی صادرکنندگان استان یزد دانست و خواستار حل این مشکل شد.


14 هزار فقره اظهارنامه صادراتی در یزد تکمیل شد
مدیرکل گمرک استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان یزد، از تکمیل بالغ بر 14 هزار فقره اظهار نامه صادراتی در استان یزد، طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و عمده اقلام صادراتی استان را کاشی و سرامیک،  قیر، پسته،تابلو برق، کابل، شیشه های ساختمانی و مکمل سوخت برشمرد.
علی اصغر چاووشی زاده افزود: 49 کشور مقصد اقلام صادراتی استان یزد بوده اند و عمده صادرات استان یزد به کشورهای پاکستان، عراق، هلند، سوریه، امارات و افغانستان صورت گرفته است.