در نشست امروز اعضای کارگروه توسعه گردشگری مهریز با فرماندار شهرستان و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد و بخشدار مرکزی مهریز برنامه های گردشگری سال ۱۴۰۲ شهرستان مهریز با توجه به اولویت و ضرورت های این حوزه ارائه شد.

 

در این تقویم بر اساس فرآیند و ظرفیت های مختلف حوزه گردشگری در شهرستان مسیرهای گردشگری (تاریخی، فرهنگی، اکوتوریسم) به همراه برگزاری جشنواره ها و جشن های محلی در طول سال مشخص گردید‌.

 فرماندار مهریز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کارگروه توسعه گردشگری شهرستان در ایام نوروز و تهیه تقویم رویدادهای گردشگری بیان کرد؛ استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری زمینه توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تهیه و تدوین این تقویم، افزایش و حضور گردشگران است افزود: گردشگران با استفاده از این تقویم در طول ماه‌ها و روزهای سال می‌توانند از جاذبه‌های مختلف گردشگری سطح شهرستان مهریز استفاده کنند.

همچنین فرماندار مهریز در راستای پیشبرد اهداف توسعه گردشگری شهرستان افزود ؛ همه دستگاه های شهرستان باید با هم افزایی با یکدیگر نسبت به تامین و تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری همکاری کنند.

مسعود خلیلی بخشدار مرکزی مهریز هم اظهار داشت: در روستاهای مهریز آثار تاریخی زیادی وجود دارد که با استفاده و بهره برداری از آنها می‌توان به توسعه منطقه کمک کرد و زمینه جذب گردشگران بیشتری را به منطقه فراهم کرد .