مدیر کل دفتر روستایی استانداری خبر داد؛
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از جذب 237 ميليارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهيلات كم‌بهره به متقاضيان ايجاد اشتغال در روستاهاي استان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز: «محمد یارمند» در نشست كميته اشتغال بخش مركزي مهريز، گفت: دغدغه دولت مبحث اشتغال و توسعه روستايي است كه با اجرای طرح‌های متنوع و اختصاص تسهیلات کم‌بهره به روستاييان، اشتغال فراگیر در روستاها را هدف‌گذاری کرده است .
 
وي با بيان اين كه رویکرد دولت تدبير و اميد ايجاد اشتغال فراگیر با مشاركت حداكثري مردم در اقتصاد در روستاهاست، افزود : دولت در قالب این طرح 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص داده که سهم استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته جذب‌ شده است .
 
اين مسئول عنوان كرد: پنج بانک و صندوق، عاملیت مشارکت پرداخت تسهیلات به روستاییان را بر عهده‌ دارند و مبلغ 237 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته ‌شده که افراد حقیقی و حقوقی در بخش‌هاي كشاورزي و منايع طبيعي، صنايع و معادن كوچك، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی و فعالیت ‎ های فرش دستباف،گردشگري و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از آن بهره‌مند مي‌شوند .
 
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در ادامه با اشاره به اين كه آب، اشتغال و محيط‌زيست سه چالش عمده در توسعه روستايي است، خواستار هماهنگي و اتخاد تدابير لازم در بين دستگاه‌هاي دولتي براي رفع اين مشكلات شد .
 
يارمند در پايان بيان كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد براي توسعه روستاها،  اقدامات و خدمات بسيار زيادي براي روستاييان انجام گرفته است به نحوي كه براي اولين بار در سال جاري ارزش افزوده روستاها از 20 درصد به 30 درصد افزايش يافته و همچنين براي روستاهاي فاقد دهياري هم برنامه‌ها و اعتبارات خوبي در نظر گرفته شده است.
 
«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز نيز در اين نشست بر تلاش و همكاري دستگاه‌هاي ذيربط، بخشداران، شوراها و دهياري‌ها براي تشويق مردم براي اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي در روستاها و جذب بيشتر تسهيلات  اشتغال براي شهرستان تاکید کرد.
 
«مهدي دهقان زاده» بخشدار مرکزی مهریز هم در این جلسه گفت: پنج دهستان مهريز كه جمعیتی حدود 17 هزار نفر دارد، 35 درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وي با تاكيد بر اين كه یکی از کارهایی که موجب تقویت اشتغال می‌شود ایجاد کسب و کارهای گروهی با ایجاد تعاونی‌هاست، تصريح كرد: بهترين روش برای جلوگيری از پراکنده شدن تسهیلات، تشکیل تعاونی‌های متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همه روستاها با مشارکت جوامع محلی است.