اختصاص دو ميليارد و 980 ميليون ريال براي اجراي طرح‌هاي منابع طبيعي و آبخيزداري مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مدير منابع طبيعي مهريز از تخصيص بالغ بر دو ميليارد و 980 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و خشكسالي جهت اجراي طرح‌هاي منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان خبر داد.
علي زارع سروي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد در مهريز افزود: اين اعتبارات جهت اجراي 16 پرو‍ژه در قالب طرح‌هاي آبخيزداري‌، بيابانزدايي‌، جنگل‌كاري، مرتع و حفاظت هزينه خواهد شد.
وي با بيان اين‌كه در يكسال گذشته اعتبارات نسبتاً مناسبي از محل اعتبارات استاني هزينه شده است، از كاهش اعتبارات در سال‌جاري ابراز ناخرسندي كرد.
زارع سروي عرصه‌هاي منابع طبيعي را سرمايه ملي هر كشور خواند و از عموم مردم خواست در حفظ و حراست از آن كوشا باشند تا بتوان به طور صحيح و قانوني در جهت پيشرفت كشور از آن بهره برداري نمود.
مدير اداره منابع طبيعي مهريز به پروژه آبخيزداري شهرستان اشاره كرد و گفت‌: پروژه‌هاي آبخيزداري اجرا شده در راستاي كاهش خطرات سيل، كنترل رسوب و هدايت روان ‌آب، تغذيه مصنوعي سفره‌هاي زيرزميني و افزايش آبدهي قنوات بوده است.
وي سطح كل مراتع شهرستان مهريز را 535 هزار هكتار خواند و ادامه داد: 67 مرتع تقسيم‌بندي و تحت اختيار 500 دامدار يا مرتع‌دار با جمعيت 45 هزار راس دام مجاز قرار گرفته است.
زارع سروي در ادامه به وظايف واحد بيابانزدايي اين اداره اشاره كرد و گفت: واحد بيابان‌زدايي در راستاي وظيفه شناسايي مناطق بحراني بيابانزدايي به منظور تهيه طرح و اجراي عمليات مناسب براي كنترل و مهار كانون‌هاي بحراني، كانون بحراني دهستان بهادران كه بخش بزرگي از دهستان بهادران مي‌باشد را شناسايي و تهيه طرح نموده است.
مدير اداره منابع طبيعي مهريز در پايان افزود: در سال جاري با تخصيص اعتبار لازم 10 هكتار از اراضي بياباني بهادران با كشت گونه‌هاي مقاوم بيابان‌زدايي خواهد شد.