آغاز فعالیت انجمن ادبی آفرینش مهریز

با حضور فرماندار مهریز و مدیرکل کانون پرورش فکری استانو جمعی از اعضای فعال ادبی یزد و مهریزانجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری مهریز ، در قالب نشست شعر و داستان، آغاز به کار کرد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز رضا زارع زاده فرماندار مهریز در آیین آغاز به کار انجمن ادبی آفرینش این شهرستان گفت : خوشبختانه شهرستان مهریز استعدادهای بالقوه در فرهنگ و هنر دارد

زارع زاده مهریزی افزود؛ شکل گیری و فعالیت انجمن آفرینش باعث خواهد گردید بسترهای مناسب برای شکوفایی هنر در شهرستان با استفاده از ظرفیت چهره های شاخص استانی و ملی که داریم برای سایر علاقه مندان فراهم گردد .

مقام عالی دولت در مهریز  گفت: هنرمندان، خصوصا شاعران مسئولیت سنگینی در قبال مسائل جامعه دارند  و باید با استفاده از ظرفیت غنی که داریم در خلق آثار ارزشمند و بدیع کوشا باشند تا بتوانند رسالت خود را به عنوان یک هنرمند متعهد به درستی انجام دهند.

همچنین سید حسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان، شاکله‌ی داستان را به آپارتمانی تشبیه کرد وگفت: دیالوگ و حوادث در داستان به مثابه پله‌های آپارتمان هستند که   مخاطب را در پیش‌برد داستان کمک می‌کنند. اما پله‌های یک ساختمان نیاز به پاگردهایی دارد تا اجازه نفس‌گیری بدهد. توصیف در داستان اجازه نفس‌گیری را به مخاطبش می‌دهد

 سیدمحمد مهدی مدرسی‌سریزدی میهمان این نشست، معتقد است: خاطرات ما زمینه‌های خوبی برای داستان شدن دارند زمانی که خاطرات با احساس انسانی و تخیل نویسنده درهم می‌آمیزد، داستان شکل می‌گیرد.

 مدرسی با اشاره به صحبت‌های آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان در مورد داستان، افزود: شخصیت‌ها در داستان نیز، زمانی حائز اهمیت هستند که با هم در تضاد باشند و وجود شخصیت‌های متضاد، هیجان، کنش و جذابیت و به اصطلاح تعلیق داستانی را دو چندان خواهد کرد.

 در پایان نشست، از سید محمد مدرسی سریزدی نویسنده و فعال ادبی با اهدای لوح سپاس به امضای سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان، تجلیل شد.

در این نشست، پنج نفر از اعضای شاعر و چهار نفر از اعضای داستان‌نویس، آثار خود را خواندند و این آثار توسط اعضا و میهمانان، نقد و بررسی شد.