به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز ؛ صبح دیروز با حضور معاون فنی و آموزشی سرشماری کشاورزی مهریز و نماینده فرماندار مهریز دوره آموزش ویژه ماموران سرشماری در مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

"فرهاد سیگارچی یزدی " ، معاون فنی و آموزشی سرشماری کشاورزی مهریز در این آیین بر ضرورت اخذ و ارائه اطلاعات درست کشاورزان در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تاکید کرد و گفت: دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در تمام بخش ها بخصوص در حوزه کشاورزی از ملزومات مهم و زیربنایی برای برنامه ریزی دقیق می باشد.

معاون فنی و آموزشی سرشماری کشاورزی مهریز با اشاره به شروع کلاسهای آموزشی ماموران سرشماری کشاورزی خاطرنشان کرد: مرحله سوم آموزش ویژه ماموران آمارگیر در شهرستان مهریز از ۲۴ شهریور تا ۳۱ شهریور برگزار می‌شود در این مرحله ۱۲ نفر به عنوان مامور آمارگیر و یک نفر هم بعنوان ذخیره آموزش خواهند دید.

"فرهاد سیگارچی یزدی " تصریح کرد: با توجه به این‌که سرشماری عمومی کشاورزی ۱۳۹۳ نخستین سرشماری است که با ابزار الکترونیکی (تبلت) انجام خواهد شد، در مرحله آموزشی تبلت در اختیار آموزش گیرندگان قرار می‌گیرد و از وسایل کمک آموزشی از جمله پخش فیلم آموزشی، رایانه متصل به اینترنت استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: سر شماری عمومی کشاورزی در مهریز همزمان با سراسر کشور از ۵ مهر ماه تا ۱۸ آبان ماه در این شهرستان اجرا می‌شود.