رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيز داري شهرستان مهريز از اطفاء به موقع حريق در مراتع منطقه منشاد خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز:سيد علي باقري در اين خصوص گفت : در پي اطلاع از ايجاد حريق در مراتع روستاي منشاد و با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت ممانعت از گسترش آتش در مراتع ، نیروهای یگان‌ حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز بلافاصله در محل حاضر شده و با ممانعت از گسترش آتش نسبت به اطفاء حريق اقدام نموده و از وارد آمدن خسارت بيشتر جلوگيري به عمل آمد.
وي افزود : بر اثر اين آتش سوزي 30 هكتار از مراتع منطقه طعمه حريق شد. وي خسارت وارد شده را بالغ بر 3800 ميليون ريال بر شمرد و بی‌توجهی و برپا کردن آتش در مناطق حساس و با تراكم پوشش بالا و رها كردن آتش را عمده دلیل بروز این حادثه اعلام نمود . 
وي در ادامه از حضور به موقع و همكاري مردم منطقه ، محافظين افتخاري ، ماموران اداره محيط زيست ، پاسگاه انتظامي ميانكوه ، آتشنشاني و هلال احمر شهرستان در اطفاء حريق تقدير و تشكر نمود.
وي از عموم مردم و مسئولان خواست با توجه به خشكسالي و خشكي علوفه هاي مرتعي از روشن نمودن آتش در مراتع خودداري نموده تا ديگر شاهد بروز اينگونه حوادث نباشيم و در صورت مشاهده آتشسوزي در مراتع موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رايگان 1504 اطلاع دهند تا بتوان با اقدامات به موقع خسارات را كاهش داد.
لازم به ذكر مي باشد با توجه به بروز اين آتش سوزي مدير كل مديريت بحران ، مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري و فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد نيز با حضور در منطقه موضوع را از مديريت نمودند .