بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر توسعه انرژی های غیر فسیلی ؛

۴ سـاختــگاه نـیــرو گاه خورشیـــدی در شـهـرستـان مهریــــــز به سرمایه گذاران جهت احداث تحویل داده شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما مرکز یزد، ضمن قدردانی از اهتمام دکتر کمانی به جهت رقم خوردن این اتفاق خوب در حوزه انرژی خورشیدی استان یزد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی یزد به لحاظ روزهای آفتابی و تابش مناسب خورشید، یزد یکی از بهترین نقاط کشور برای تولید انرژی خورشیدی است.
وی در ادامه به نگاه ویژه استان به حوزه تولید انرژی خورشیدی و انتخاب آن به عنوان یکی از محورهای سند تحولی یزد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد تبدیل این استان به قطب تولید انرژی خورشیدی خاورمیانه است که بسترها و تسهیلگری های لازم جهت تحقق این مهم در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم و انجام می شود.

دکتر فاطمی همچنین از هدفگذاری استان برای تولید ۲ هزار مگاوات برق خورشیدی در افق ۴ ساله خبرداد و افزود: در حال حاضر ۸۴ مگاوات برق خورشیدی در مدار قرار گرفته و مابقی آن نیز طبق قرار دادهای منعقد شده و اتفاقات خوب امروز، با سرعت و با قدرت پیش خواهد شد.
شایان بذکر است با توجه به اعلام برندگان مناقصه اول ساتبا برای احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با نیاز سرمایه گذاری حدودا ۳۶ هزار میلیارد ریال، اراضی ۸ ساختگاه نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران برنده در این مناقصه تحویل داده شد.

۱۴۰۱/۰۶/۱۷