در نشست با مسئولین هیئت های مذهبی مهریز بیان شد؛

هیئات مذهبی شهرستان به منظور رفع مسائل، جلسات ماهیانه با حضور مدیران ادارات داشته باشند/ تاثیرگذاری هیئت های مذهبی در مسائل اجتماعی بسیار است/ گزارشی از اقدمات صورت گرفته دولت سیزدهم در شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، نشست مسئولین هیئت های مذهبی مهریز با فرماندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان در سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

فرماندار مهریز در این نشست ضمن گزارشی از اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در شهرستان افزود: بنا داریم هیچ پروژه ای کلنگ زنی نشود و در یک سال اخیر ۳ پروژه خیری و یک پروژه دولتی کلنگ زنی شده است. 
وی ساختمان انتقال خون، پایگاه کد ۲ اورژانس ۱۱۵، جابجایی پاسگاه شهید مدنی، درمانگاه تامین اجتماعی  و ساخت یک مخزن آب را از جمله پروژه های نیمه تمام عنوان کرد که هم اکنون پیشرفت خوبی داشته اند.
فرماندار مهریز به ساماندهی اتباع در شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی هایی در این راستا انجام شده است و همراهی مردم شهرستان را نیز می طلبد.
وی از بهره برداری معدن سرب و روی شهرستان در سال آینده خبر داد و افزود: تاکنون سرمایه گذاری های بسیاری در این معدن صورت گرفته است و با بهره برداری از این معدن، آبادانی خوبی برای شهرستان خواهد داشت. 
دهقان بنادکی در ادامه به کسب رتبه سوم شهرستان در نوروز سال گذشته، کسب رتبه برتر فرمانداری مهریز در جشنواره شهید رجایی، تجلیل و کسب رتبه برتر فرمانداری شهرستان در نهاد کتابخانه ها اشاره کرد. 
وی با بیان اینکه گردهمایی هیئات مذهبی به ایام محرم اختصاص نداشته باشد تصریح کرد: هیات های مذهبی جلسات ماهیانه با حضور یکی از روسای ادارات شهرستان داشته باشند و به بیان مشکلات و رفع آنها بپردازند و در این دیدارها روسای هیات ها، فرمانده پایگاهها و امام جماعت هم حضور داشته باشند. 
فرماندار مهریز با اشاره به رتبه اول خیرین شهرستان مهریز در استان بیان کرد: کار خیری بایستی پس از نیازسنجی شهرستان انجام شود و اینگونه نباشد که پروژه های خیری بدون انجام نیازسنجی اجرا شود و با کمترین بهره برداری همراه باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: تجمع بزرگ همه هیئت های مذهبی شهرستان را از محرم سال آینده همراه با شور حسینی داشته باشیم و این مراسم هر ساله در یکی از محلات برگزار شود.

همچنین مصطفی زارع زاده معاون فرماندار هم در این نشست، با اشاره به مردمی بودن مراسم محرم و هیئت های مذهبی، محل برگزاری هیات، مداح و سخنران هیات و داشتن اخلاص را از ویژگی های یک هیات عنوان کرد. 
وی با تاکید بر شرکت هیات های مذهبی در مراسم و جشن های ملی و مذهبی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه همدلی و همراهی بین هیئات مذهبی شهرستان را افزایش می دهد.
زارع زاده با بیان اینکه در زمینه ازدواج و فرزندآوری در بحران قرار داریم اضافه کرد: هیات های مذهبی می توانند با ورود در مسائل اجتماعی بخصوص فرزندآوری در محلات تاثیرگذار باشند. 
وی ثبت ملی بعضی از مراسم های خاص مهریز به عنوان میراث ناملموس و همچنین زنده نگه داشتن اشعار قدیمی هیات های مذهبی که در حال فراموشی است را خواستار شد.

و در پایان از زحمات مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان مهریز تجلیل شد.

۱۴۰۱/۱۱/۱۴
روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز