در ۸۷ جلسه شورای اداری شهرستان مهریز مطرح شد؛

موانع فرهنگی مهمترین مانع ازدواج جوانان

در ۸۷ جلسه شورای اداری شهرستان مهریز مطرح شد؛
موانع فرهنگی مهمترین مانع ازدواج جوانان / عملیاتی کردن طرح سامان خانواده در مهریز / ارتقای شهرداری مهریز از رتبه ۷ به ۷ شایسته تقدیر است/ آمادگی و تدابیرلازم در فصل زمستان برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، صبح‌ امروز ۸۷ جلسه شورای اداری مهریز با حضور امام جمعه مهریز، مدیر طرح سامان خانواده یزد، فرماندار مهریز و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه رحیمی نسب مدیر طرح سامان خانواده یزد به محور ها و مزایای این طرح اشاره کرد و افزود:طرح سامان خانواده یکی از محورهای اصلی ده گانه فاز اول برنامه تحولی استان یزد است که با همکاری دستگاه‌های مختلف، مردم، خیران، تشکل‌ها و علاقه‌مندان در راستای هدف افزایش و جوانی جمعیت اقدام لازم و مناسب دارد.
همچنین امام جمعه مهریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مهمترین مانع ازدواج جوانان را موانع فرهنگی دانست.
حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث ازدواج مبنی بر برطرف کردن موانع ازدواج بیان کرد: مهمترین موانع در این زمینه، موانع فرهنگی است به طوری که تفاخرها و چشم و هم چشمی ها و مسائل مختلف دیگر هزینه های سنگینی را برای ازدواج به خانواده وارد کرده است.
وی تامین مسکن را یکی از موانع ازدواج جوانان برشمرد و افزود: در شرایط فعلی جامعه، جوانی که قصد ازدواج دارد با هزینه های سرسام آور مسکن و اجاره بهای سنگین مواجه است. از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، بسیاری از خانواده ها هم قادر به حمایت فرزندانشان در بحث ازدواج نیستند.
:white_check_mark:وی اشتغال، پرداخت طولانی مدت وام ازدواج، تهیه جهیزیه، هزینه های تحصیلی و ... را از دیگر مشکلات جوانان ذکر کرد و گفت: اکنون در روستاها و شهرها زمین های فراوانی داریم که می توان با مدیریت بخشی از مشکلات مسکن جوانان را رفع کرد.
در ادامه فرماندار مهریز ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، از تمام دستگاههایی که در برپایی این مراسم مشارکت داشتند تشکر کرد.
وی با اشاره به ارتقای شهرداری مهریز از رتبه ۷ به ۸ ادامه داد: این موفقیت با تلاشهای شهرداری و همه دستگاهها رقم خورد که با این ارتقا می توانند در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی از اهتمام در عملیاتی کردن طرح سامان خانواده در مهریز گفت و افزود: اجرای طرح سامان خانواده باید در شهرستان با همکاری و اقدام مناسب مسئولان و دستگاه‌های متولی و همراهی مردم پیگیری و اجرا شود.
دهقان بناد‌کی در ادامه به بارندگیهای اخیر و همچنین سیل تابستان امسال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این سیل به خوبی در شهرستان مهریز مدیریت شد و شاهد حوادث سختی نبودیم ولیکن تمام دستگاهها در زمستان بایستی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه ای را داشته باشند.
فرماندار مهریز با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی در شهرستان بیان کرد: ادارات و شرکت های صنعتی مهریز مصرف گاز و انرژی را در زمستان جدی و آن را مدیریت کنند.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال سال بارش خوبی خواهد بود لذا لازم است با درایت کافی در سطح شهرستان از خسارت های احتمالی جلوگیری کنیم.
و در پایان فرماندار مهریز به برگزاری جشنواره انار سریزد اشاره و بر اطلاع رسانی کافی این جشنواره تاکید کرد.
۱۴۰۱/۰۸/۱۸
روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز