مشاورین املاک منزلی را در اختیار اتباع غیرمجاز قرار ندهند

 

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز در نشست با متصدیان مشاورین املاک شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع)، یکی از موضوعات مورد بحث در جلسات را موضوع اتباع غیر مجاز عنوان کرد و گفت: این سوال مطرح است چرا جوانان مهریزی منزل ندارند ولی اتباع غير مجاز منزل دارند؟

وی تاکید کرد : هیچ بنگاه املاکی حق ندارد منزلی را در اختیار اتباعی که به قانون کشور ما احترام نگذاشته و بدون موارد قانونی وارد کشور شدند قرار دهد.

فرماندار مهریز خطاب به مشاورین املاک شهرستان گفت: اولویت را به افراد بومی شهرستان و جوانان مهریزی بگذارید چراکه بعضا منازل تاریخی به اتباع غير مجازي که هیچگونه تعهدی به کشور و استان و شهرستان ندارند اجاره داده می شود.

وی تصریح کرد: موضوع اتباع و ساماندهي آنها در سطح کشور بطور جدی پیگیری می شود.

دهقان بنادکی بیان کرد: براساس قانون، هر مشاور املاکی بایستی با یک نفر حقوقدان همکاری داشته باشد که اغلب مشاورین املاک از این موضوع اطلاعی ندارند.

وی گفت: قانون گذار مبلغ تعرفه را مشخص کرده که متاسفانه مشاهده شده در بعضی از بنگاههای املاک، مبلغ برطبق تعرفه گرفته نشده که قطعا تعزیرات ورود پیدا می کند و مطابق قانون با آنها برخورد مي شود.

وی گفت: مشاورین املاک در بحث قیمت مسکن بطور مستقیم تاثیرگذار هستند که با موارد غیر قانونی به شدت برخورد می کنیم.

فرماندار مهریز در پایان گفت؛ در كنار برخورد با متخلفين در بازرسي ها، از مشاورین املاکی که قوانين را رعایت کنند تقدير خواهد شد.

۱۴۰۲/۰۸/۰۳

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز