رئیس ستاد انتخابات استان یزد: ۷۷۷ یزدی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند

 

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اعلام آمار نهایی پیش ثبت نام انتخابات مجلس در استان یزد گفت: ۷۷۷ نفر برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد ثبت نام کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد‌؛ مهندس علی اکبر عزیزی دبیر ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: جمع کل ثبت نام کنندگان چهار حوزه انتخابیه استان یزد ۷۷۷ نفر بوده که ۱۲۱ نفر خانم و ۶۵۶ نفر آقا هستند.

وی افزود: مدرک ۱۳۳ تن از ثبت نام کنندگان را دکتری و مابقی زیر دکتری تشکیل می‌دهد. مشمولان ماده ۲۹ که باید استعفا دهند نیز ۱۰ نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال با ۲۰۳ نفر، بیشترین ثبت نام را در انتخابات داشته که ۲۶ درصد کل ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۰۹ نفر در حوزه انتخابیه یزد، زارچ و اشکذر، ۱۲۱ نفر در حوزه انتخابیه میبد و تفت، ۱۵۳ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، مروست، خاتم، بافق و بهاباد و ۹۴ نفر هم در حوزه انتخابیه اردکان ثبت نام کرده اند.

عزیزی درباره بررسی صلاحیت‌ها گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان از زمانی آغاز می‌شود که ثبت نام قطعی آغاز شود که ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه است و پس از آن بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود و در این دوره فقط مدارک متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۴۰۲/۰۵/۲۳

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز