در هفته دولت سال ۱۴۰۱ و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انتقال خون کشور؛

مرکز انتقال خون شهرستان مهریز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، صبح امروز با حضور امام‌جمعه مهریز، همسرشهی،،د والامقام سید علیرضا طباطیایی(خیر)، معاون توسعه مدیریت و منابع انتقال خون کشور و جمعی از مسئولان، مرکز خونگیری شهرستان بهره برداری شد.

امام جمعه مهریز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام خیری همسر شه**ید والامقام سید علیرضا طباطبایی و پیگیری مسئولان در تحقق مطالبه چندین ساله مردم در راه اندازی این مرکز، خواستار فعالیت مستمر و روزانه انتقال خون در شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه های عمرانی مهریز به صورت خیری است افزود: نقش خیرین در توسعه شهرستان تاثیرگذار و قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی گفت: انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه مردم به پیشرفت و توسعه همه جانبه رسیده است و امروز خیرین بازوان توانمند دولت برای خدمت رسانی به نیازمندان جامعه هستند.

دکتر بشیر حاجی بیگی معاون توسعه مدیریت و منابع انتقال خون کشور اظهار داشت: دو دهه است انتقال خون و اهدا خون با اهداف انسان دوستانه و ایثاگرانه درحال انجام و ظرفیت بسیار بزرگی به خاطر وجود مردم و اهداکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه انتقال خون جای مقدسی است بیان کرد:  الان ۲۵ درصد خون اهدایی کشور سهم بیماران خاص می‌شود و شهرستان مهریز مرکزی را درست کرده که مهم است در سلامت استان و جزو شهرستان‌هایی است که سالمترین خون‌های اهدایی را دارد.

حاجی بیگی به اقبال زیاد یزدیها  به امر اهدای خون اشاره کرد و گفت: استان یزد نیز در سال گذشته توانست رتبه دوم را در جهت میزان اهدای خون در کشور را کسب کند.

همچنین فرماندار مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید طباطبایی و پاسداشت همسر این شهید والامقام اظهار داشت: مرکز انتقال خون شهرستان مهریز به همت همسر شهید طباطبایی به عنوان خیر نیکوکار این مجموعه راه اندازی شد.

محمد دهقان بنادکی با اشاره به هزینه بالای تجهیزات انتقال خون بیان کرد: برای تجهیز مرکز انتقال خون مهریز به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که برای این منظور از ظرفیت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی استفاده شد.

وی با اشاره به پیگیری های مکرری که از سازمان انتقال خون برای راه اندازی این مرکز انجام شد، افزود: امیدواریم با همدلی مسئولان، خیران و بخش خصوصی بتوانیم هر روز شاهد مهریزی آبادتر باشیم.

دهقان بنادکی از تلاش همه مسئولان فعلی و اسبق شهرستان و انتقال خون استان یزد برای راه اندازی این مرکز نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم اقدام موثر برای فرهنگ سازی در زمینه انتقال خون نیز انجام شود و مشارکت حداکثری مردم مهریز را در این اقدام خداپسندانه داشته باشیم.

گفتنی است؛ مرکز انتقال خون شهرستان مهریز در بلوار حضرت امام علی (ع) این شهر با صرف بیش از ۸ میلیارد ریال اعتبار در فضایی به وسعت ۲۰۰ متر مربع که توسط خانم پاپلی، همسر سردار شهید طباطبایی احداث شد، مورد بهره برداری قرار گرفت.