حمایت از موضوع دانش‌بنیان گفتمان اصلی استان یزد شود

 

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: باید موضوع دانش‌بنیان به گفتمان اصلی استان و کشور تبدیل شود و در این زمینه مسئولان استانی باید پا به میدان بگذارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، محمدعلی شاه‌حسینی در افتتاح یک شرکت دانش بنیان در مهریز که با حضور نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی همراه بود گفت؛ تلاش داریم تا موضوع دانش‌بنیان به گفتمان اصلی استان یزد تبدیل شود و تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 3 هزار و 100 میلیارد تومان در راستای حمایت از موضوع دانش‌بنیان در استان یزد توسط استاندار یزد، استاندار پنج استان دیگر و وزیر کشور با معاونت علمی امضا شد.

وی افزود: اراده استان این است که از حوزه دانش‌بنیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین حوزه توسعه و پیشرفت استان حمایت کند و این به این معناست که کلیدواژه و راه حل اشتغال جوانان فارغ التحصیل استان در حوزه دانش‌بنیان نهفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: صنایع حوزه دانش‌بنیان عمدتا صنایع پاک، کم‌آبخواه، های-تک و قابل رقابت با صنایع بزرگ دنیا است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان از بعد مسئولیت اجتماعی باید از حوزه دانش بنیان حمایت کنند، ادامه داد: بانک‌ها و صنایع استان یزد باید در زمینه حمایت از حوزه دانش‌بنیان تسهیل‌گری‌های لازم را انجام دهند.

شاه‌حسینی عنوان کرد: استان یزد در حوزه دانش بنیان به لطف خدا، کمک مردم و مسئولان استانی و ارکان این زیست بوم به گفتمان قالب در کشور تبدیل شده و امید است بتوانیم اشتغال فارغ‌التحصیلان بومی را در این زمینه داشته باشیم.

۱۴۰۲/۰۶/۰۸

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز