با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، فرماندار مهریز، مدیر طرح سامان خانواده یزد؛

جلسه کارگروه طرح سامان خانواده در شهرستان مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، جلسه کارگروه طرح سامان خانواده مهریز، با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، فرماندار مهریز، مدیر طرح سامان خانواده یزد و دیگر مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.
در این جلسه رحیمی نسب مدیر طرح سامان خانواده استان یزد با بیان اینکه محورهای طرح سامان خانواده شامل تعالی، تشکیل، تحکیم، تکلیف، تسهیل و ترویج و تبیین است، افزود: این طرح مزایای زیادی از جمله روان سازی عملیات حوزه خانواده، شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های خانواده و قابلیت ارزیابی عملیات و فعالیت در هریک از محورهای ۶گانه را داراست که به ایجاد ساختار مناسب برای تخصیص اعتبارات در هریک از محورها منجر می‌شود.
رحیمی نسب با بیان اینکه در جهت عملیاتی کردن این طرح، ۶ کمیته شامل کمیته تعالی، کمیته تحکیم، کمیته تکالیف، کمیته تشکیل، کمیته تسهیل و کمیته ترویج و تبیین ایجاد شده است، تصریح کرد: برای هر یک از کمیته ها در راستای روان سازی عملیات طرح سامان خانواده دو نوع وظیفه عمومی و اختصاصی برنامه ریزی شده است که برای هر کمیته وظایف تخصصی برنامه ریزی شده است.
مدیر طرح سامان خانواده استان یزد افزود: از آنجایی که در تمام کمیته های ۶گانه تهیه محتوا و آموزش به مخاطبین از کارهای اساسی می‌باشد، یک مجموعه آموزش قوی می‌تواند نیازهای محتوا، تربیت مربی و آموزش هسته های ۶گانه را تامین نماید و کمیته ها نیازهای خودرا به این مرکز سفارش دهند. همچنین یک گروه مشاوره قوی می‌تواند به صورت تخصصی نیازهای مشاوره‌ای کمیته را برآورده نماید.
در ادامه فرماندار مهریز به نقش نخبگان، فرهگیان، مسئولان و رسانه‌های گروهی برای سامان خانواده و تحکیم آن اشاره کرد و گفت: باید مردم و خانواده‌ها را نسبت به اهمیت موضوع و کمک در تحقق اهداف نظام و دولت در این مسئله راهبردی ترغیب کرد.
دهقان بنادکی بیان کرد: اگر بنیان خانواده سامان و تحکابد از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بین جوانان پیشگیری می‌شود بنابراین همه در این خصوص مسئولیت دارند.
وی به فعالیت و تشکیل قرارگاه خانواده برای اجرای طرح سامان و تحکیم آن در شهرستان خبر داد که با همکاری بخش‌های مختلف و همراهی مسئولان و مردم ماموریت‌ها را انجام می‌دهد.