به مناسبت هفته دولت در نماز جمعه صورت گرفت؛

تشریح برنامه ها و اقدامات صورت گرفته ی سال اول خدمت دولت سیزدهم در مهریز توسط فرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، محمد دهقان بنادکی در سخنرانی نماز جمعه مهریز با گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: استان یزد و شهرستان مهریز در نهضت ملی مسکن در کشور رتبه دار هستند و تاکنون در فاز اول ۱۷۴ واحد مسکن تحویل متقاضیان داده و فازهای دوم و سوم این طرح بزرگ نیز از پیشرفت ۴۰ تا ۵۰ درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و سفرهای متعددی که به تهران انجام شد، مرکز خونگیری مهریز روز دوشنبه، همزمان با هفته دولت راه اندازی می شود.

دهقان بنادکی یادآور شد: با کمک خیران و مشارکت مردم، تکمیل ساختمان فنی و حرفه ای با اخذ دو رشته رقم خورد که امیدواریم بتوانیم از این مرکز در مهرماه بهره برداری کنیم.

وی، احداث درمانگاه تامین اجتماعی، کلنگ زنی کد دوم اورژانس، احداث ساختمان پزشکی قانونی، احداث دو مدرسه خیرساز، احداث دو سالن ورزشی، تکمیل ورزشگاه شهید صدوقی و ... را نیز از دیگر پروژه های در دست اقدام در شهرستان مهریز برشمرد و افزود: این پروژه ها اغلب ظرف یک تا سه ماه آینده قابل بهره برداری خواهند بود.

دهقان بنادکی از برگزاری سه جشنواره گل محمدی، دستها و اندیشه‌ها و روز مهریز در طول چند ماه اخیر در مهریز یاد کرد و گفت: برای بعد از ماه صفر دو جشنواره دیگر نیز در مهریز برنامه ریزی شده است.

فرماندار شهرستان مهریز با اشاره به احداث واحدهای بومگردی در این شهرستان ادامه داد: در هفته دولت امسال، دو بومگردی در استان یزد افتتاح شد.

وی در مورد بحران سیل در شهرستان مهریز نیز بیان کرد: برخی از روستاها با مشکلات جدی مواجه شدند به نحوی که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به آنها وارد شد اما در مرکز شهرستان خرابی جدی یا تلفات جانی نداشتیم.

فرماندار مهریز در مورد قطعی آب و برق به رغم کمبودهای موجود اظهار داشت: خوشبختانه قطعی در این زمینه نداشتیم و تنها در برخی مناطق، در ساعاتی از روز با کاهش فشار آب مواجه بودیم.

دهقان بنادکی به تشریح دیگر برنامه های اجرا شده در شهرستان مهریز در طول هشت ماه گذشته پرداخت و بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم استان یزد، بحث آب است اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده، میزان تاب آوری استان در برابر قطعی آب افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در قبول مدیریت، سال اول سال ریل گذاری است، افزود: تلاش کرده ایم نیازها و کمبودهای استان را شناسایی کنیم و در راستای رفع این نیازها و مطالبات برنامه ریزی کنیم.

فرماندار مهریز از همراهی مردم و اقشار مختلف جامعه و مسئولان شهرستان قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با تداوم این همدلی و تعامل بتوانیم روزهای خوبی را برای شهرستان مهریز رقم بزنیم.

فرماندار مهریز همچنین با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز سوم و یادآور واکسن کرونا بیان کرد: مرکز بهداشت مهریز پای کار است و مردم هم برای ریشه کن شدن کرونا نسبت به انجام واکسیناسیون اهتمام لازم را داشته باشند.