در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهریز بیان شد؛

بالغ بر ۲۷۰۰ واحد صنفی فعال در شهرستان/نیروی انسانی از دغدغه های صنایع مهریز

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، آیین تکریم و معارفه رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهریز با حضور امام جمعه مهریز، رییس سازمان صمت استان یزد، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

فرماندار مهریز در این مراسم با اشاره به اینکه مهریز شهرستانی صنعتی است و این موضوع می تواند هم ظرفیت و هم آسیب باشد ادامه داد: شهرستان تاب صنایع آلاینده و پرآبخواه را ندارد و از صنایع های تک و صنایعی که بانوان را در فضایی امن مشغول به کار کند استقبال می کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های صنایع شهرستان را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در بخش نیروی انسانی مردان با منفی ۳۰۰ درصد روبرو هستیم از سوی دیگر ضروری است در صنایع در حوزه بانوان بیشتر فعالیت داشته باشیم.

دهقان بنادکی در ادامه خواستار تهیه باکس اطلاعاتی کامل از صنایع شهرستان شد و افزود: انتظار دولت از مدیران تلاش شبانه روزی و حرکتهای جهادی است.

همچنین علیرضا مرادیان معاون برنامه ریزی و هماهنگی عمرانی فرمانداری مهریز هم در این مراسم یکی از ظرفیت های حوزه صنعت و معدن را اتاق اصناف و اتحادیه ها دانست و اضافه کرد: بکارگیری این دو ظرفیت می تواند در حوزه بازار علی الخصوص در زمینه نظارت ها و قیمت ها و قانونمند کردن واحدهای صنفی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه شرح وظایف و اختیارات دستگاههای شهرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بازنگری شود افزود: زمانی که تمام امور و فعالیت های یک صنعتگر در مرکز استان ارائه شود و هیچ نیازی به دستگاههای شهرستان نداشته باشد هیچگونه پیروی از دستگاههای شهرستان نخواهد داشت.

وی کمبود امکانات و نیروی انسانی را یکی از مشکلات دستگاههای شهرستان ذکر کرد و خواستار انجام اقدامات لازم و مساعدت ویژه در این خصوص شد.

صادقیان رییس سازمان صمت یزد هم با اشاره به آمار صنعت شهرستان مهریز بیان کرد: سرمایه گذاری به سمت شهرستان مهریز افزایش زیادی پیدا کرده است به طوری که ۲۵ درصد مجوزهای صادر شده امسال متعلق به مهریز بوده است و جایی که نرخ بیکاری ۴ تا ۵ درصد است نیاز به تغییر رویه وجود دارد.

وی اظهار کرد: لازم است هوشمندسازی صنعت را در مهریز داشته باشیم و به سمت صنایع برق و الکترونیک برویم در غیر اینصورت دچار بحران کارگری می شویم و شهرستان با کمبود کارگر مواجه می شود.

رییس سازمان صمت یزد با اشاره به اینکه اتوماسیون سازی صنعت یکی از رویه هایی است که باید انجام دهیم ادامه داد: ساختار صنعت شهرستان رو به رشد است و مهریز در حوزه معدن نیز با وجود دو معدن که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت یک شهرستان صنعتی، معدنی و تجارتی می شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی فعال در شهرستان داریم تصریح کرد: شهرستان مهریز در مسیری ترانزیتی قرار گرفته است و در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت حائز اهمیت است.

و در پایان از زحمات آقای حسینی منش تکریم و آقای امیری به عنوان سرپرست جدید اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهریز معرفی شد.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز