در جلسه ستادهماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان مهریز؛

استفاده از ابزار هنر برای اعتلا و گسترش فرهنگ دفاع مقدس بسیار مؤثر و مهم است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس مهریز با حضور امام جمعه مهریز ، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی و مسئولین شهرستان برگزار شد.
امام جمعه مهریز در این جلسه گفت:هفته دفاع مقدس نماد اراده ی الهی و احساس تکلیف رزمندگان در دفاع از اسلام بود که با فداکاری، ایثار ، مقاوت،جهاد و شهادت ، برای ایران اسلامی عزت و افتخار افریدند.
وی به اهمیت نقش رزمندگان و جانفشانی شهدا در ۸ سال جنگ تحمیلی ایران و عراق تاکید کرد و گفت :ایمان و اعتقاد رزمندگان، نقش رهبری و مردمی بودن جنگ تحمیلی سه مؤلفه اصلی ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس محسوب می‌شود.
حجت الاسلام محی الدینی با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت و تربیت فرزندان در تراز انقلاب اسلامی است.
در ادامه فرماندار مهریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای شهرستان به رشادت های رزمندگان اشاره کرد و افزود:
دفاع مقدس یک گنج عظیم است که باید در هفته دفاع مقدس ابعاد مختلف دستاوردهای آن را تبیین کنیم.
وی با تاکید به لزوم استفاده از ابزار هنر در گسترش فرهنگ دفاع مقدس گفت:
نوگرایی و خلاقیت محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس باشد بنابر این ادارات سطح شهرستان با این‌ نگاه برنامه های خود را ارائه کنند.
دهقان بنادکی خاطرنشان کرد: تجربه‌نگاری دفاع مقدس، مستندسازی خاطرات، جان‌فشانی‌ها و برندسازی چهره‌های ماندگار در این دوران، انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین ایجاد نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف نقشی بسیار مؤثر در ماندگاری و تثبیت فرهنگ دفاع مقدس ایفا خواهد کرد.
همچنین فرمان،ده ناحیه مقاومت بسی،ج گفت: امسال با همکاری پایگاه های بسی،ج در سطح شهرستان بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف با محوریت دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت ادارات، اصناف و اقشار مختلف اهم برنامه های هفته دفاع مقدس در مهریز را عنوان کرد.

۱۴۰۱/۰۶/۱۹