اجرای طرح بورسیه تحصیلی و صنعتی در استان یزد از سال گذشته

 

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: طرح بورسیه تحصیلی و صنعتی از سال گذشته در استان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، محمدعلی شاه حسینی سرپرست ‌معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد در جلسه شورای اداری مهریز گفت: استان یزد استانی صنعتی و معدنی است و در شاخص های اقتصادی و صادرات محصولات گلخانه ای جزء بهترین ها است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نرخ بیکاری در استان زیر ۹ درصد است و در کنار سرمایه گذاری و بکارگیری نیروی کار در مراکز تولیدی ، در راستای اشتغال فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی، طرح بورسیه تحصیلی و صنعتی در استان یزد اجرا شد.

شاه حسینی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ نفر دانشجوی نخبه استان وارد مجموعه های بزرگ صنعتی شدند و در ۱۷ کارخانه جذب و همزمان با تحصیل مشغول به کار شدند.

وی گفت: سال گذشته میانگین رشد شرکت های دانش بنیان در کشور ۲۴ درصد بوده این در حالی است که این آمار در استان ۲۸ درصد بوده است.

وی در ادامه به واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین به خانواده های دارای ۳ فرزند به بالا و شناسایی واحدهای خالی و برخورد با ۳۰۰ املاکی متخلف و پلمب آن اشاره کرد.

معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه حدود ۶۰ هزار واحد صنفی در استان فعال است اضافه کرد: با توجه به اینکه مداخله دولت به نفع مردم بایستی بصورت بازدارنده باشد، نوع بازرسی و جریمه را تغییر دادیم و بدون جریمه کردن، واحدهای صنفی متخلف را پلمپ می کنیم.

۱۴۰۲/۰۶/۰۸

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز