در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مهریز مطرح شد؛

آمادگی آژانس های مسافرتی یزد برای برگزاری تور مهریز/ برپایی موزه زنده در اماکن گردشگری شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد و دیگر اعضا برگزار شد.

محمد دهقان بنادکی فرماندار شهرستان مهریز در این جلسه اظهار کرد: امسال تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز را داریم که از این ظرفیت استفاده کرده و لازم است تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پرتردد بودن مسیرهای مهریز، از برپایی ۴ ایستگاه نوروزی در شهرستان و استقرار چند موکب در مسیرها خبر داد.

فرماندار مهریز به حمایت از مراکز بوم گردی و رستوران های شهرستان در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این مراکز رصد می شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ناهنجاری های فرهنگی و مذهبی، با مرکز مورد نظر برخورد قانونی و پلمپ می گردد.

وی اقامه نماز مغرب و عشا و برگزاری ختم قرآن در پارکها، عدم طبخ غذا و ایجاد فضاهایی برای سرو غذا در این اماکن برای مسافران را از جمله اقداماتی ذکر کرد که باید در این ایام انجام شود.

دهقان بنادکی بر برپایی موزه های زنده در اماکن تفریحی تاکید کرد و افزود: در هر مکانی یکی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان ازقبیل کوزه گری، سبدبافی، سنگ تراشی و غیره بصورت زنده فعال باشد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در این جلسه با بیان اینکه پیش بینی می شود اوج ورود مسافرین از ۲۵ اسفند تا ۳ فروردین باشد اظهار کرد: با ورود مسافر به استان پیامک خوشامدگویی همراه با شماره تلفن و سایت به وی ارسال می شود.

وی ادامه داد: سامانه ۰۳۵۳۳۵۲۱ پاسخگوی مسافران بوده و در زمینه اسکان مسافران هم نزدیک ترین مکان را معرفی می کند.

آخوندی با اشاره به اینکه کمیته اسکان متشکل از آموزش و پرورش و اداره اوقاف است و سیاست کمیته هم اسکان در اماکن رسمی است تصریح کرد: در راستای حمایت از مراکز بوم گردی سعی بر تقویت این مراکز و مهمانپذیر ها است و در مرحله بعد اسکان مدارس باشد.

وی اضافه کرد: در صورت اختلالات آب و هوایی اسکان اضطراری را داریم که ضروری است سالن های ورزشی، حسینیه ها و مساجد در مسیرها خصوصا در جاده های کوهستانی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به دو چالش عفاف و حجاب و تلاقی ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیان کرد: با همکاری ارگانهای ارشاد، بسیج و امر به معروف در قالب "پویش یار مسافر" برنامه ریزی های خوبی در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد به چالش تلاقی عید نوروز و ماه رمضان اشاره کرد  گفت: از آنجایی که شهرستان مهریز تفرجگاه ها و روستاهای ییلاقی زیادی دارد اما امکان زیرپا گذاشتن حرمت ماه مبارک رمضان وجود ندارد و باید حرمت این ماه حفظ شود.

وی در خصوص تور شهرستانها خاطرنشان کرد: آژانس های مسافرتی یزد آمادگی برگزاری تور در مهریز را دارند و قطعا در صورت همکاری شهرستان، استقبال خوبی از تور مهریز شده و سبب رونق گردشگری شهرستان می شود.

لازم به ذکر است در این نشست مسئولان رستورانها و واحد های اقامتی و بوم گردی شهرستان هم حضور داشتند. ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز