استاندار یزد مطرح کرد؛

گردش نخبگانی در سیستم مدیریتی، لازمه پیشرفت کشور/ پیشرفت ایران و خدمت به مردم؛ فصل مشترک همه دولت‌ها/ افزایش ۷ برابری اعتبارات مرمت بناهای تاریخی یزد در دولت سیزدهم/ اخذ مجوز سرشماری ابنیه و سکنه بافت تاریخی یزد از مرکز آمار ایران/ اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان جهت ارتقا زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد در سفر رئیس جمهور به استان/ اختصاص ۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل موزه بزرگ یزد

استاندار یزد از پیگیری اصلاح ایرادات سازمان لیگ از ورزشگاه شهید نصیری خبر داد و گفت: با توجه به زمانبر بودن تعویض چمن، در حال متقاعد کردن فدراسیون برای تایید اصلاح چمن ورزشگاه و میزبانی از مسابقات لیگ برتر هستیم.

استاندار یزد با حضور در برنامه زنده «رو در رو با استاندار» رادیو یزد، به سوالات برخی از شهروندان در حوزه های مختلف پاسخ گفت.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی در این برنامه با قدردانی از حضور حماسی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: تغییر و تحول لازم پیشرفت و گردش نخبگانی از اهمیت زیادی در سیستم‌های مدیریتی برخوردار است.
 
استاندار یزد روی کار آمدن ایده‌ها و انگیزه‌های جدید را فرصتی برای رشد و تعالی کشور دانست و گفت: خوشبختانه فصل مشترک همه مدیران و مسئولان پیشرفت ایران عزیز و خدمت به مردم است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تا آخرین لحظه مسئولیت بر عهد و پیمان خود با خداوند، رهبر معظم انقلاب و شهید جمهور برای خدمت خالصانه و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان وفادار خواهیم ماند و هیچ خللی در امور مردم ایجاد نخواهد شد.
 
فاطمی در ادامه با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی یزد شامل ۳ برنامه کوتاه مدت ۴ ساله، میان مدت ۱۰ ساله و بلند مدت ۲۵ ساله دانست و گفت: در دولت سیزدهم دو برنامه فاخر با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی و با حضور وزیر گردشگری برگزار شد.
 
استاندار یزد با اشاره به افزایش ۷ برابری اعتبارات مرمت بناهای تاریخی استان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سالیانه بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی و جداسازی معابر در محدوده بافت جهانی توسط میراث فرهنگی هزینه می‌شود.
 
فاطمی از اخذ مجوز پیمایش و سرشماری ابنیه و سکنه بافت تاریخی از مرکز آمار ایران خبر داد و افزود: اکنون در حال تجزیه و تحلیل این آمار و اطلاعات جهت برنامه‌ریزی برای بافت تاریخی هستیم و ۳۰۰ کارگاه مرمت در حال فعالیت است.
 
وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری برای ارتقای زیرساخت‌های آب و برق و گاز بافت تاریخی در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شوراهای میراث فرهنگی محلات با همکاری هیئت‌های مذهبی برای مشارکت مردم در حفظ و سکونت پذیر کردن بافت نیز در دستور کار قرار گرفت.
 
استاندار یزد از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل عملیات عمرانی موزه بزرگ یزد خبر داد و افزود: طی این مدت احیای قنات زارچ، آسیاب وزیر، مرمت بخشی از بازار یزد و راه اندازی خانه مشاغل سنتی توسط شهرداری و فعالین گردشگری انجام شد.
 
وی در پاسخ به مباحث مطرح شده از سوی پروفسور افلاطونیان در خصوص مرکز تحقیقاتی ناباروری یزد، توضیح داد: این مرکز از ابتدا فاقد مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و ردیف بودجه مصوب بود و از طرفی دانشگاه نیز پاسخگوی بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز این پروژه نبود.
 
فاطمی با بیان اینکه پیشرفت ۲۲ درصدی این مرکز در ابتدای دولت سیزدهم امروز به ۵۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: پس از توقف عملیات عمرانی ناشی از کمبود منابع، این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل قانون مولدسازی اختصاص یافت.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزبانی ورزشگاه شهید نصیری از بازی‌های تیم فوتبال چادرملو در لیگ برتر گفت: اقناع شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برای تیمداری در رشته فوتبال در دولت سیزدهم انجام شد که با تلاش بازیکنان و کادر فنی و حمایت مردم و مسئولان به لیگ برتر صعود کرد.  
 
استاندار یزد با اشاره به عدم توجه به استانداردسازی ورزشگاه شهید نصیری در سال‌های گذشته عنوان کرد: به همین منظور ۱۱۰ میلیارد تومان برای آماده سازی این ورزشگاه از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافت و قرارداد به‌روز رسانی ورزشکار منعقد شد.

وی از پیگیری جدی استان جهت اصلاح ایرادات و نکات مد نظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: با توجه به زمانبر بودن تعویض چمن طبیعی ورزشگاه نصیری، در حال متقاعد کردن فدراسیون برای تایید اصلاحات چمن ورزشگاه و میزبانی از مسابقات لیگ برتر هستیم.
 
فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص برنامه‌های استان جهت ارتقاء سطح امنیت شهر یزد گفت: در راستای پایش هوشمند و تصویری معابر سطح شهر، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان به مجموعه شهرداری‌ها اختصاص یافته و امسال نیز این پروژه با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه درآمدهای کشور از دو ناحیه محل فروش نفت و دریافت مالیات تامین می‌شود، اظهار کرد: امسال برای اولین بار توازن نسبی بین این دو بخش برقرار شد، لذا مالیات وصولی مستقیماً تبدیل به خدمت شده و به زندگی مردم باز خواهد گشت.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان مالیات را موتور محرکه و پیشران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: با بازگشت پرونده‌های مالیاتی بزرگ خارج از استان و جلوگیری از فرارهای مالیاتی درآمدهای استان افزایش پیدا کرده و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم هزینه می‌شود.
 
مهران فاطمی همچنین با بیان اینکه ۱۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته شهرداری یزد از محل مالیات ارزش افزوده بوده است، یادآور شد: حجم عمده درآمد دهیاری‌ها برای مدیریت روستا و انجام خدمات روستایی نیز از محل مالیات است.
 
وی ادامه داد: کل مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان مالیات سلامت دریافت شده در سال گذشته جهت تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان هزینه شده و ۰.۲۷ درصد مالیات ارزش افزوده به حوزه ورزش استان و بخشی نیز به رفع حاشیه نشینی شهرها اختصاص خواهد یافت.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات