استاندار یزد:

پدیده «حج» نشان می‌دهد آمال دین برای بشریت بدون همدلی و وحدت محقق نمی شود

استاندار یزد گفت: با تدبر در پدیده حج، بر همه ما مسجل می شود که بسیاری از آرزوها و آمال دین برای بشریت، بدون همدلی و همبستگی و وحدت همه دین داران محقق نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همایش زائرین بیت الله الحرام استان با حضور آیت الله ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و مهران فاطمی؛ استاندار یزد برگزار شد.
 
 استاندار یزد در این همایش، به اهمیت و جایگاه در آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: پروردگار متعال در آیه شریفه 49 سوره مائده، حج را مایه قوام جامعه اسلامی مطرح می کند.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه براین اساس در صورت عدم اقامه فریضه حج، جامعه اسلامی دچار فرپاشی می شود، اظهارکرد: به همین دلیل بعضی از فقها در مورادی حج را واجب کفایی دانسته اند.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: براین اساس چنانچه (خدای نکرده) روزی حاجی‌ای از هیچ کجای دنیا برای برپایی فریضه حج وجود نداشته باشد، بر همگان اقامه این فریضه واجب می شود.
 
وی با بیان اینکه «حج» همچون گلی صد برگ در میان فرایض اسلامی است گفت: گویی همه‌ی جوانب مهم فردی و اجتماعی، زمینی و آسمانی، تاریخی و جهانیِ دین، قرار است در رویداد عظیم حج مرور شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه در «حج» معنویّت، بدون انزوا و گوشه‌نشینی و خلوت‌گزینی وجود دارد اظهارکرد: در فریضه حج همچنین اجتماع هست، ولی به دور از درگیری و بدگویی و بدخواهی.  
 
مهران فاطمی در همین راستا افزود: در حج از یک سو حظّ روحی از مناجات و ابتهال و ذکر الهی، و از سویِ دیگر پیوند اُنس و ارتباط مردمی وجود دارد.
 
وی در همین خصوص ادامه داد: حاجیان با یک چشم، «پیوند دیرین خود با تاریخ -با ابراهیم و اسماعیل و هاجر، با رسول خدا در لحظه ورود غرور انگیز مسلمانان به بیت الله الحرام و مومنان صدر اسلام» و با چشمی دیگر، «به همه مؤمنان و مسلمانان هم‌روزگار خود» می نگرند.
 
فاطمی خاطرنشان کرد: با تدبر در پدیده حج، بر همه ما مسجل می شود که بسیاری از آرزوها و آمال دین برای بشریت، بدون همدلی و همبستگی و وحدت همه دین داران محقق نخواهد شد.
 
وی در ادامه حج و فریضه عظیم حج را رزمایش قدرت اسلام در برابر همه مستکبرینی دانست که کانون فساد و ظلم و ضعیف کشی و غارتگری در این دنیا و در جهان معاصر بوده که امروز دستشان به خون همه مظلومان عالم آغشته است.
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش با آرزوی توفیق، بهروزی و سلامتی برای زوار بیت الله الحرام، گفت: ان شالله با کوله باری از معنویت، محبت و معرفت از این سفر معنوی بازگردید.
 
فاطمی خطاب به حاضرین در همایش گفت: ملتمس دعای خیر شما برای همه یزدی ها و ایرانی ها و رهایی همه مسلمانان عالم از بند ظلم و جور و بدی ها و پلشتی ها هستم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات