استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان مطرح کرد؛

ساخت یک میلیون مسکن در سال، قانون مصوب مجلس و نیاز مبرم کشور است/ سهم ۶۰ درصدی گروه کالایی مسکن و اجاره بها در نرخ تورم استان/ ارزش چند برابری واحدهای نهضت ملی مسکن نسبت به آورده یک میلیارد تومانی مردم/ تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال استان یزد در سال ۱۴۰۲/ تعامل و همکاری کامل مجموعه استان با منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری/ تمام قد پای آرمان‌های شهید رئیسی ایستاده‌ایم

استاندار یزد با اشاره به سهم ۶۰ درصدی گروه کالایی مسکن و اجاره بها در نرخ تورم استان، گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، قانون مصوب مجلس و نیاز مبرم کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای مسکن استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با قدردانی از اعضای شورای مسکن استان به دلیل برگزاری نشست‌ها و بازدیدهای متعدد از پروژه‌های مسکن اظهار کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان دولت‌ها مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال هستند.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه شهید رئیسی به تمامی قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی متعهد بود گفت: فارغ از مسئله تعهد به این قانون، ساخت یک میلیون مسکن در سال نیاز مبرم کشور و جوانان است.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به سهم ۶۰ درصدی گروه کالایی مسکن و اجاره بها در نرخ تورم استان تصریح کرد: تحویل ۴ میلیون مسکن در پایان دوره ۴ ساله دولت به یک باره اتفاق نخواهد افتاد و فرایند ساخت زمانبر خواهد بود.  
 
وی در همین راستا ادامه داد: در استان یزد  زمین برای ساخت ۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن پس از اخذ مجوزها در کارگروه فنی، کارگروه زیربنایی، شورای برنامه‌ریزی و کارگروه فنی و صحن شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اختصاص یافت.
 
فاطمی با بیان اینکه طی سه سال گذشته معادل ۳ دولت نشست شورای مسکن برگزار شده است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: آورده یک میلیارد تومانی متقاضیان برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به زمین رایگان و وام ۸۵۰ میلیون تومانی آن منجر سود چند برابری برای مردم خواهد شد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به دلایل اصلی افزایش نرخ تورم در استان گفت: بررسی دقیق و کارشناسی این موضوع بدون توجه به ۱۰ سال توقف تولید مسکن در دهه نود و نرخ مهاجرت بالای استان امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
وی با اظهار خرسندی از تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه اشتغال یادآور شد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران طی سه سال گذشته تعهد اشتغال در قریب به اتفاق استان‌ها بالاتر از ۱۰۰ درصد بوده و در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۱۳ درصد تعهد اشتغال استان یزد عملیاتی شده است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ به ۷ درصد و تعداد بیکاران استان از ۴۳ هزار نفر به ۲۹ هزار نفر رسیده است، گفت: طی این سه سال نرخ بیکاری مردان استان از ۶ درصد به ۳.۲ درصد و نرخ بیکاری زنان از ۲۸.۸ به ۲۱.۳ درصد رسیده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی استان جهت کاهش نرخ تورم اظهار داشت: در پرتو اقدامات انجام شده تورم نقطه به نقطه‌ استان از ۷۲ درصد به ۲۹ درصد، تورم سالیانه از ۵۶ درصد به ۴۳ درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۸ رسیده است.
 
فاطمی در ادامه با بیان اینکه تبیین عملکرد دولت سیزدهم توسط نماینده شهید رئیسی در استان تبلیغ هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی نیست، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب «اگر دولت شهید رئیسی تداوم پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی حل می‌شد.»
 
وی در ادامه با تاکید بر برخورد قانونی با تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: طی چند روز گذشته و پس از سوگیری یکی از بخشداران و یکی از اعضای هیئت اجرایی انتخابات در استان بلافاصله دستور عزل ایشان صادر شد.
 
فاطمی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز دوره اول انتخابات ریاست جمهوری در اوج سلامت برگزار شده است، عنوان کرد: زیر سوال بردن سلامت انتخابات نیز جرم و تخلف بوده و از مبادی قانونی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه تا روز آخر تمام قد پای آرمان‌های شهید رئیسی ایستاده‌ایم، خاطرنشان کرد: بدون تردید مجموعه استان با منتخب ملت عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری تعامل و همکاری کامل برای خدمت به مردم را خواهد داشت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات