استاندار یزد تاکید کرد:

در گام دوم انقلاب اثرگذاری دختران در مسیر پشرفت دوچندان شود /حمایت‌های تسهیلاتی در راستای ایجاد پاتوق های دخترانه

استاندار یزد از حمایت‌های تسهیلاتی استان در راستای ایجاد پاتوق‌های دخترانه نظیر کافه کتاب، کافه‌ هنر، گیم‌نت‌ها و... در فضای کاملا سالم و با نشاط خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از دختران دانش آموز، دانشجو، طلبه و فعالین فرهنگی و اجتماعی؛ به مناسبت روز دختر و به منظور بررسی پیشنهادات و دغدغه های آن ها برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه شنیدن و انعکاس مطالبات دختران در رسانه ملی و رسانه‌های استان و نزدیک شدن تصویر ذهنی مسئولان از دغدغه‌های این قشر است.
 
مهران فاطمی بخش عمده مطالبات مطرح شده در این نشست را جزو شرح وظایف و ماموریت‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دانست و گفت: استانداری تنها وظیفه هماهنگی، انعکاس و تکلیف آن ها به دستگاه های مربوطه را بر عهده دارد.
 
وی با اشاره به محدودیت شدید وقت برای یک مدیر ارشد اجرایی استان، تصریح کرد: به همین دلیل امکان حضور در تک تک دانشگاه‌ها وجود ندارد اما تلاش خواهیم کرد تا حضوری پررنگ‌تر در دانشگاه‌های استان داشته باشیم.
 
استاندار یزد با تاکید بر هماهنگی جهت برگزاری نشست مشترک منتخبین این جمع با مدیران آموزش و پرورش، گفت: در این نشست نکات مربوط به هنرستان‌ها و توجه به فعالیت‌های پرورشی و هنری و همچنین عوامل ایجاد تنش آموزشی در فضای مدارس مطرح و راهکارهای آن بررسی شود.
 
وی بر ضرورت هماهنگی جهت برگزاری نشست دیگری در قالب کمیسیون دانشجویی به عنوان حلقه وصل دانشگاه و استانداری اشاره و عنوان کرد: این جلسه نیز با محوریت بانوان و با حضور  تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و روسای دانشگاه های استان برگزار و مطالبات این قشر مطرح شود.
 
فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص حمایت از مدرسه عالی شهید مطهری، کانون اندیشه ورزی، حوزه علمیه الزهرا و... گفت: امور خانواده استانداری به طور خاص از طریق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بخشی از مطالبات این تشکل ها را پیگیری خواهد کرد.
 
وی در ادامه به نقطه آرمانی سیاست‌ها و رویکردهای استان در خصوص دختران اشاره و تصریح کرد: بسترسازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دختران یزدی در حوزه های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و... بدون ممنوعیت و محدودیت و در چارچوب قانون و ملاحظات موجود از جمله این اهداف است.
 
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت تحقق مطالبات نخبگان برای جذب و نگهداشت آن ها در کشور یادآور شد: با توجه به امکانات و پیشنهادات جذاب کشورهای دیگر برای نخبگان، عرق به مردم و کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
وی در همین راستا ادامه داد: یکی از راهبردهای مورد پیگیری این است که امروز در گام دوم انقلاب اثرگذاری دختران ایرانی در مسیر پیشرفت و تعالی کشور دو چندان شود.
 
فاطمی در ادامه فراموشی اصالت‌ها و فرهنگ‌های دینی به واسطه ورود گردشگران را غیر قابل قبول دانست و افزود: ثبت جهانی یزد به واسطه جریان داشتن اصالت‌ها و هویت‌ها دینی در بافت تاریخی رقم خورد، لذا فرصتی برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و سبک زندگی ایرانی است.
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود از حمایت‌های تسهیلاتی استان در راستای ایجاد پاتوق‌های دخترانه نظیر کافه کتاب، کافه‌ هنر، گیم‌نت‌ها و... در فضای کاملا سالم و با نشاط خبر داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات