استاندار یزد:

درخشش فعالین قرآنی استان یزد با رویکردی بهره ورانه در تراز ملی و بین المللی / زمینه سازی برای معرفی نخبگان و الگوهای برجسته قرآنی/ طرح توسعه فعالیت های قرآنی با محوریت آموزش و پرورش تدوین شود

استاندار یزد با قدردانی از تلاش‌های مومنانه و مجاهدانه فعالین حوزه قرآنی استان و دستگاه های متولی، گفت: فعالین حوزه قرآنی در استان یزد علی رغم محدودیت‌ها، کاملا بهره ورانه در تراز ملی و بین المللی فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جمعی از فعالان قرآنی در دیدار با استاندار یزد به بررسی مسائل موجود به منظور فراهم سازی زمینه های حمایت حداکثری از فعالیت های این حوزه پرداختند.

استاندار یزد در جریان این دیدار، با قدردانی از تلاش‌های مومنانه و مجاهدانه فعالین حوزه قرآنی استان و دستگاه های متولی، اظهار کرد: فعالین حوزه قرآنی در استان یزد علی رغم محدودیت‌ها، کاملا بهره ورانه در تراز ملی و بین المللی فعالیت می کنند.
 

مهران فاطمی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقا روزافزون تراز فعالیت های قرآنی در استان تصریح کرد: مجموعه استان موظف به حمایت مالی و معنوی از تمامی فعالیت های این حوزه خواهد بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد همچنین بر لزوم برگزاری ماهیانه شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان به منظور بررسی مصداقی نظام مسائل این حوزه و اخذ تصمیمات لازم تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت معرفی نخبگان و شخصیت‌های برجسته قرآنی استان به مردم، گفت: در راستای پخش محتواهای قرآنی در صداوسیما بسته ای پیشنهادی به عنوان مبنای کار، تدوین و بررسی شود.

فاطمی در ادامه خاطرنشان کرد: علی رغم کلیه محدودیت ها، یکی از رویکردهای مورد پیگیری استان حمایت از فعالیت های قرآنی به ویژه تزریق اعتباراتی جهت اجرای طرح تربیت 4000 حافظ قرآن در استان است.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: در سال 1403 نیز حمایت های مادی و معنوی لازم از مجموعه فعالیت های این حوزه در استان صورت خواهد گرفت.

استاندار یزد با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان قرآنی و پیگیری مسائل و مطالبات آن ها، گفت: در این راستا برنامه‌ریزی جهت تجلیل از حفاظ و فعالین برجسته قرآنی در یکی از جلسات شورای اداری استان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه از آموزش و پرورش به عنوان بستری مناسب برای توسعه فعالیت های قرانی نام برد و افزود: طرح توسعه فعالیت های قرانی در مدارس تهیه و در شورای آموزش و پرورش استان بررسی شود.

فاطمی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه قرآنی در مدارس استان تصریح کرد: ورود متخصصین حوزه‌های قرآنی به مجموعه آموزش و پرورش به عنوان بخشی از رویکرد مردمی سازی حوزه های مختلف با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و حمایت از استعدادهای قرآنی در شهرستان‌های استان، یادآور شد: همچنین سازوکارهای توسعه و تقویت جلسات قران خانگی؛ به عنوان یک ظرفیت بزرگ در این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار یزد در پایان با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی قرآن در استان، خاطرنشان کرد: یکی از هدفگذاری های استان، تبدیل یزد به محل برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات