استاندار یزد مطرح کرد؛

ایجاد 2000 مگا وات نیروگاه خورشیدی؛ چشم انداز استان در سند یزد نوین/ فراهم سازی زمینه تولید 1400 مگاوات تا انتهای 1402/ عبور از ناترازی های حوزه انرژی با توجه ویژه به انرژی خورشیدی

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از هدفگذاری های استان در این حوزه ایجاد 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی است، گفت: با حضور سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی استان، تا کنون 1400 مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث شده یا در دست احداث است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با سرمایه گذاران حوزه انرژی خورشیدی در استان، به منظور بررسی آخرین اقدامات و میزان پیشرفت پروژه های حوزه انرژی خورشیدی از ساعت 5 تا 6:30 صبح برگزار شد.
 
استاندار یزد در حاشیه این نشست، تولید برق خورشیدی را یکی از محورهای اساسی سند یزدنوین دانست و گفت: از مهمترین مزیت های استان یزد قرارگیری در بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ شدت، کیفیت و مدت دریافت نورخورشید محسوب می شود.
 
فاطمی با بیان اینکه یکی از هدفگذاری های استان در این حوزه ایجاد 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی است، اظهارکرد: با حضور سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی استان، تا کنون 1400 مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث شده یا در دست احداث است.
 
وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای تحقق کامل هدفگذاری مذکور تا پایان سالجاری، خاطرنشان کرد: جلسات پیگیری ویژه مسائل مربوط به ساختگاه ها و تسهیلات مورد نیاز، پرداخت مطالبات سرمایه گذاران طرف قرارداد با ساتبا، تخصیص ارز و ... به صورت مستمر برگزار می شود.
 
استاندار یزد هدف از برگزاری سلسله نشست های این حوزه را؛ حل مسائل موجود، تسریع در روند اجرای امور و پیشتازی استان یزد در حوزه انرژی های تجدید پذیر و تولید برق خورشیدی عنوان کرد.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به ناترازی های برق و انرژی و ضرورت تمهید اقدامات و برنامه های لازم در این حوزه، اظهارکرد: در صورت عدم برنامه ریزی استانی در این زمینه، قطعا پیشرفت و توسعه آینده آن استان دچار مشکل خواهد شد.
 
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور بالندگی بیش از پیش و پیشرویی کمافی السابق استان یزد در حوزه انرژی خورشیدی و تجدید پذیر انجام و مسائل مرتبط با آن به جد پیگیری می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات