استاندار یزد مطرح کرد؛

حمایت همه جانبه استان از حوزه پژوهش و نوآوری/ هزینه در آموزش اتباع خارجی، سرمایه‌گذاری است/ سند تحول پژوهش سراهای دانش آموزی با لحاظ پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی تدوین شود

استاندار یزد از حمایت همه جانبه استان از حوزه پژوهش و نوآوری خبرداد و گفت: سند تحول پژوهش سراهای دانش آموزی با لحاظ پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی تدوین شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان، «ایاب و ذهاب دانش آموزان» را یکی از دغدغه های خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس دانست و گفت: جلسه ای به منظور تصمیم گیری هزینه سرویس مدارس، در سطح اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار و تدابیر لازم در خصوص تامین سرویس مدارس اندیشیده شود.

وی با اشاره به آمار 2500 نفری تعداد بی سوادان استان اشاره و خاطرنشان کرد: عموم مردم استان یزد توجه ویژه ای به تحصیل فرزندان خود دارند و بخش عمده این آمار متعلق به مهاجرین از سایر استان ها و اتباع خارجی است که باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: سرمایه گذاری در امر آموزش به ویژه آموزش اتباع خارجی هزینه نیست و نتایج آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر فاطمی با اشاره به مسائل و مشکلات پژوهش سراهای دانش آموزی استان، بیان کرد: در راستای پیشبرد برنامه ها و اهداف این بخش، ظرف مدت یک ماه سند تحولی مبتنی بر دو رکن المپیادها و جشنواره ها با پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی و نگاه به استعدادهای برتر در سطح استان، تدوین و جهت تصویب در این شورا و ستاد فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان ارائه شود.

استاندار یزد در ادامه از حمایت همه جانبه استان در امر پژوهش و نوآوری به ویژه در حوزه آموزش و پرورش خبرداد.

وی به نگاه ویژه استان به دانش آموزان افتخار آفرین در المپیادها و جشنواره های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد و اظهارداشت: در کنار مسائل تربیتی و عقیدتی که همواره مورد تاکید ما است برنامه ریزی ها و حمایت های مالی و معنوی لازم جهت پیشتازی و افتخارآفرینی آموزش و پرورش یزد در سطوح ملی و بین المللی انجام می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات