حاج حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان درجلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان میبد که میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی و فرماندار هم حضور داشتند از برنامه ریزی استان برای برگزاری جشن وصال درشهرستان ها خبرداد و گفت : سال گذشته جشن وصال در تمامی شهرستان ها به صورت گسترده برگزار شد و امسال نیز بنا داریم این جشن به صورت ویژه و پرشورتر در شهرستان ها برگزار شود .
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه با تبریک دهه کرامت  بر اهمیت ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد و گفت : باید شرایط لازم برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود و همه دستگاه ها برای تسهیل در ازدواج جوانان تلاش کنند. 
حاجی حسینی با بیان اینکه درراستای فرهنگ سازی ازدواج آسان استفاده از همه ظرفیت ها  برای ترویج  آن لازم است گفت : ترویج مشاوره ازدواج و خانواده ، بحث پیشگیری از طلاق ، فرهنگ سازی برای رفع  رسومات غلط ونوظهور درخصو‌ص  ازدواج  ازمباحثی است که باید به آن توجه کرد .
میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد هم در این جلسه گفت : تمام ادارات و ارگان‌ها، برای ازدواج آسان جوانان باید بسیج شوند و سالن ها و مکان های خود را که برای مراسمات ازدواج مناسب است در اختیار زوجین قرار دهند .
میرمحمدی افزود : در این شرایط سخت معشتی هیچ کاری والاتر از حمایت و کمک به ازدواج جوانان به ویژه خانواده های متوسط و رو به پایین از لحاظ مالی نیست .
وی گفت : در فرهنگ سازی امر ازدواج آسان سپاه ، شهرداری ها، بانک ها ، مرکز بهداشت  و  ورزش و جوانان می توانند در مسائل جهیزیه، وام ها ، مشاوره و کارگاه های آموزشی ازدواج و خانواده کمک کنند . 
سجادی پور فرماندار میبد هم گفت : یکی از مشکلاتی که در موضوع ازدواج وجود دارد مباحث فرهنگی است و بخش عمده‌ای از آن چیزی که موجب افزایش سن ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق شده به فرهنگ‌سازی اشتباهی که در این حوزه شکل گرفته یا حتی عدم پرداخت به موضوعات فرهنگی حوزه ازدواج برمی‌گردد.
سجادی پور  با تاکید به اینکه تسهیلات ازدواج از مطالبات جدی جوانان است گفت: بیشتر از مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش ازدواج و بالارفتن سن ازدواج شده که باید در این زمینه برنامه ریزی و تصمیم سازی شود.