همزمان با هفته دولت؛

۳۰ پروژه در مهریز افتتاح می شود

#هفته_دولت_گرامی_باد #فرصت_خدمت #دولت_مردم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، محمد دهقان بنادکی در نشست خبری اصحاب رسانه مهریز و یزد با فرماندار شهرستان از برپایی نمایشگاه آوای خدمت خبر داد و افزود: این نمایشگاه از امروز ۲ شهریور به مدت یک هفته با حضور ادارات برگزار می شود.

وی برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه، دیدار با امام جمعه، حضور بخشدار مرکزی و مدیران دستگاهها در روستاهای بهادران و منشاد، حضور فرماندار و بخشدار در ۳ مسجد مهریز و روستاها و شنیدن دغدغه های مردم و برطرف کردن آنها، برگزاری مسابقات فوتسال جام هفته دولت، سلسله نشست هایی با اقشار مختلف از جمله معلولین، فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج و سپاه، جلسه تخصصی با بانوان را از جمله برنامه های شهرستان در هفته دولت عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: تحویل ۱۷۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ساختمان پزشکی قانونی، مدرسه ۱۲ کلاسه شاهد، سالن ورزشی خیری عباس ابویی، مرکز خیری جامع سلامت تنگ چنار، فرودگاه امام رضا (ع)، ۴ چمن مصنوعی از جمله پروژه های عمرانی است که در سال گذشته به بهره برداری رسید.

دهقان بنادکی با بیان اینکه در هفته دولت امسال، ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۳ میلیارد تومان افتتاح می شود تصریح کرد: چند پروژه بزرگ هم از جمله انتقال پساب آب از یزد به معدن سرب و روی مهدی آباد و توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) با حضور مسئولین استانی و کشوری افتتاح می شود.

وی یکی از دغدغه های مردم و جوانان را مسکن دانست و افزود: سال گذشته ۱۷۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شد امسال نیز تا پایان هفته دولت بنا به درخواست مردم ۳۲۶ واحد بصورت نیمه ساز تحویل متقاضیان می گردد و براساس پیشرفت فیزیکی هر واحد، وامی به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان اعطا می شود.

فرماندار مهریز با اشاره به تحویل بیش از ۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال شهروندان مهریزی دغدغه مسکن و زمین نداشته باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال پروژه های عمرانی را برای مردم ترسیم کردیم افزود: مدرسه خیری طیبه صادقی، درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی، سالن ورزشی خورمیز علیا، راه اندازی کد ۲ اورژانس ۱۱۵ شهری مهریز، ساختمان اورژانس روستای گردکوه، تکمیل فاز یک مجتمع دامداری خورمیزات، تکمیل طرح ورزشگاه شهید صدوقی، ساختمان جدید دامپزشکی، مخزن ذخیره آب واقع در شهرک امام خمینی (ره) از جمله این پروژه هایی هستند که در حال انجام و پیگیری است.

دهقان بنادکی بیان کرد: در سال گذشته ۹۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مانند برگزاری جشنواره های متعدد، پیاده راه عید غدیر، حمایت از هنرمندان و برگزاری تورهایی ویژه دانش آموزان، اساتید دانشگاه و هنرمندان در شهرستان برگزار شد.

همچنین علیرضا مرادیان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مهریز نیز با اشاره به ۵۷۷ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت: تاکنون ۱۷۴ واحد تکمیل و تحویل داده شده و ۳۲۶ واحد هم در حال تکمیل بوده و در مراحل پایانی قرار دارد که بنا به درخواست متقاضیان بصورت نیمه ساز تحویل داده می شود.

وی به نقطه حادثه خیز محور مهریز تا تنگ چنار اشاره و اظهار امیدواری کرد: با اجرای باند دوم این محور که در حال پیگیری است، سوانح رانندگی که خطرات جانی برای همشهریان به همراه دارد را به حداقل می رساند.

معاون فرماندار مهریز، احداث جاده معدن مهدی آباد دهستان بهادران را یکی از مطالبات و دغدغه های سالیان طولانی مردم این منطقه دانست و گفت: از آنجایی که ماشین آلات معدن متناسب با راههای روستایی نیست، با صدور مجوز و تامین اعتبارات، احداث جاده از میدان تا معدن مهدی آباد شروع شده که با این اقدام، تردد خودروهای سنگین را دیگر از سطح روستا نخواهیم داشت و در کاهش سوانح رانندگی نیز موثر است.

وی اولین دغدغه روستاهای مزارع شور مهریز که عامل اصلی خالی از سکنه شدن این روستاها هم بود را عدم تامین آب شرب عنوان کرد و گفت: فاز اول پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان آغاز شده که مقرر شده ظرف مدت ۲ سال انتقال آب به این روستاها انجام شود.

در ادامه این جلسه بخشدار مرکزی به تشریح اقدامات یکسال گذشته در روستاهای سطح شهرستان پرداخت.

همچنین ضمن پاسخ به سوالات و مطالبات خبرنگاران، به مناسبت هفته دولت از زحمات این عزیزان تقدیر بعمل آمد.

۱۴۰۲/۰۶/۰۲

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز