یادواره شهیدان رجایی و باهنر در مهریز برگزار شد

یادواره ۳۱۳ شهید مهریز و رجایی و باهنر پنجشنبه شب با حضور استاندار یزد، خانواده شهیدان و مردم و مسوولان در فضای باز فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا زیارت عاشورا قرائت شد و سپس مداحان و هیات عزاداری به اجرای برنامه و سوگواری در رثای شهیدان دشت کربلا و حضرت امام‌حسین (ع)پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام سید محمد میررحیمی یکی از کارشناسان مذهبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص رجایی و باهنر به اهمیت ترویج ایثار در جامعه اشاره کرد.

وی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان را توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی در جامعه و بین مردم و نسل جوان با اهمیت ذکر کرد و گفت: عزت و اقتدار ایران مدیون فرهنگ ایثار و مقاومت است .

این استاد حوزه یزد ادامه داد: هدف اصلی دشمن است که با تهدید نرم و فعالیت‌های سوء فرهنگی خود نسبت به تضعیف کردن فرهنگ مقاومت در کشور و بین نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

میررحیمی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر  زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی و خدمت به مردم کردند و باید یاد و خاطره و سیره عملی آنها بازشناسی و به مسوولان و مردم منتقل شود.

هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ شهیدان محمدعلی رجایی رییس جمهوری و محمدرضا باهنر نخست وزیر وقت با انفجار دفتر نخست وزیری از سوی اعضای گروهک تروریستی منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

سالروز شهادت این ۲ شخصیت ارزنده و ماندگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شد