به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز:مدیر آموزش و پرورش مهریز  در این یادواره که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان مهریز در کانون شهید کشاورزی برگزار شد ،گفت: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی حق بزرگی به گردن ما دارند و امروز ثمرات و برکات خون شهدا سبب شده تا این نظام الهی و اسلامی سرافرازانه در زمینه‌های مختلف خوش بدرخشد.

سید علی کارآموز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید معلم شهید مرتضی مطهری شهدای فرهنگی شهرستان  افزود: معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشتند و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند , شهدای فرهنگی با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند.

 وی عنوان کرد: شهیدان با انتخاب مسیر شهادت، بهترین راه را انتخاب کرده و امروز طبق آیه صریح قرآن کریم نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

در ادامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی به تبیین نقش شهدا به ویژه شهدای فرهنگی در پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب اسلامی پرداخت.

رونمایی از تمثال شهید اکبر کشاورزی به عنوان شهید شاخص شهرستان در سال جاری، اجرای سرود توسط گروه سرود دبستان استثنایی انفاق مهریز، پخش کلیپی از زندگینامه شهید شاخص شهرستان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات بسیج از مهم ترین برنامه های اجراء شده در این یادواره بود.