جلسه کمیته قرآن، مساجد و تشکل های دینی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر اعضاء در اداره تبلیغات اسلامی مهریز برگزار شد.
درآغاز این جلسه حجت‌الاسلام عسکری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر طی سخنانی اظهار داشت: امروز ما هرچه داریم از آن روزهای خدایی داریم که در آن همه ایران یک صدا فریاد مقابله با ظلم و استبداد حکومت پهلوی را سر دادند و خواستار استقرار یک نظام دینی شدند، لذا این جشن های دهه فجر در وهله نخست به مردم تعلق دارد و جشن ها به صورت مردمی برگزار خواهد شد اما به برای ساماندهی و تسریع در برنامه ها کمیته هایی نیز تشکیل شده و این کمیته ها تلاش می‌کنند در ابعاد مختلف این جشن ملی با شکوه بهتر برگزار شود.
وی افزود: در سال گذشته با همت کلیه اعضاء این کمیته برنامه های قرآنی خوبی برگزار شد که از جمله برگزاری محفل انس با قرآن بود. این دهه فرصت مناسبی است که دلها را بیشتر به سوی قرآن متوجه می‌کنیم و از برکات جشن های انقلاب این است که همه قائل به پیوند وثیقی بین انقلاب و قرآن هستند و نمی شود از انقلاب و حرکت مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ صحبت کرد اما از قرآن و اثرگذاری متقابل این دو صحبتی در میان نباشد.
در ادامه این جلسه یحیی دهقانی زاده کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بیان داشت: هر ساله برنامه های محوری این کمیته مشتمل بر برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای مسابقات قرآنی، تقدیر از فعالان قرآنی و در سال های اخیر نیز برگزاری طرح های ویژه قرآنی در دهه فجر بوده است.
وی درحوزه قرآنی افزود:  با این کمیته نمی توان به بسیاری از نیازمندی های موجود به خصوص در زمینه فعالیت های آموزشی زمانبر اقدامی انجام داد بلکه هدف این است که جایگاه قرآن در خلق حماسه انقلاب اسلامی و نقش آن در تقویت ایمان و آرمان های مبارزین و همچنین در استمرار و تثبیت انقلاب نشان داده شود و بالتبع نیز نقش انقلاب در گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت نیروهای قرآنی در معرض دید همگان قرار گیرد که یکی از فرصت ها در این خصوص برگزاری محافل انس با قرآن است.

در ادامه سایر اعضاء پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری برنامه های قرآنی دهه فجر بیان کردند.