کسب مقام اول صنایع‌دستی در نمایشگاه شب زیلوی استان یزد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهریز در ديار با فرماندار مهريز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و سال جاری این مجموعه خاطرنشان کرد در نمایشگاه شب زیلو در مرکز استان شهرستان مهريز رتبه اول در این نمایشگاه در امر صنایع‌دستی را كسب نموده است

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهریز در ديار با فرماندار مهريز ضمن  ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و سال جاری این مجموعه خاطرنشان کرد: مرمت بناهای تاریخی ازجمله خانه موحدنیا و خانه خوانین‌زاده، کوچه سریزد و مهرپادین و اطراف کاروانسرای بهادران مرمت‌شده است که این اقدامات یک میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

الهام جلوداری افزود: شناسایی ۴۴ قلعه و ثبت ۴۵ اثر جدید، نظارت بر مرمت بازارچه صنایع‌دستی و راه‌اندازی ۹ مغازه، آموزش گیوه‌بافی و رونق بخشیدن به هنر معرق، منبت‌کاری، سبدبافی، قلم‌زنی و احیای صنعت احرامی بافی از دیگر کارهایی است که انجام‌شده است.

وی عنوان کرد: درزمینه گردشگری نیز سال گذشته تنها برای بازدید از بناهای تاریخی 50 هزار بلیت ورودی به فروش رسید و گردشگرانی از ترکیه، اسپانیا و ارمنستان از مراسم نخل برداری و علم برداری در ایام محرم بازدید کردند. برگزاری جشنواره قورمه، حضور در جشنواره‌های مختلف تهران و نمایشگاه شب زیلو در مرکز استان که منجر به  کسب رتبه اول مهریز در این نمایشگاه در امر صنایع‌دستی  شد.

جلوداری اظهار داشت: درزمینه اشتغال‌زایی نیز ۳۳ واحد گردشگری جدید در سطح شهرستان راه‌اندازی شده است و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به افراد فعال در این واحدها تعلق‌گرفته است؛ همچنین به ۳۴ نفر از فعالان صنایع‌دستی شهرستان تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 10 میلیون تومان  و جمعاً 340 میلیون تومان پرداخت‌شده است.