در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی مهریز پیشتازی مهریز در سوادآموزی استان یزد اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز به نقل از آموزش و پرورش مهریز جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی مهریز به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء تشکیل گردید.

فرماندار مهریز در این جلسه تشكيل شوراي پشتیبانی را در راستاي اجراي برنامه عملي و پيگيري سياستها و مصوبات شوراي پشتيباني استان در زمينه سواد آموزي ذكر نموده و آنرا داراي مسئوليت مستقيم در اجراي برنامه ريشه كني بي سوادي در سطح شهرستان و راهكارهاي اجراي بهتر آن دانست .

سید محمد رستگاری افزود: مسأله سواد در بین اقشار جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نسبت به افزایش قشر باسواد جامعه بیش از گذشته تلاش شود.

وي ادامه داد :عليرغم اين كه در شاخص هاي سواد آموزي وضعيت شهرستان مهریز  نسبت به ميانگين بي سوادي استان بهبود نشان مي دهد و شهرستان در این زمینه دارای مقامهای برتر استان است اما وجود حتي يك نفر بي سواد شايسته شهرستان و مردم  بافرهنگ و فرهنگ دوست مهریز نيست .

فرماندار مهریز ضمن تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي براي افزايش سطح سواد در شهر و روستاها از روسای ادارات عضو خواست تا در اسرع وقت با توجه به اهميت موضوع ،آمار واقعي و به روز بي سوادان و علل وجود بي سوادان در سطح شهر و روستاها را ارائه و با سوادآموزی شهرستان در زمینه باسوادنمودن آنها همکاری لازم را داشته باشند.

سید محمدرستگاری کسب مقام اول استان در زمینه عملکرد یکسال گذشته توسط سوادآموزی شهرستان را تبریک گفت و این مهم را نتیجه تلاش و همکاری تمامی زیرمجموعه های آموزش و پرورش شهرستان عنوان نمود که جای تقدیر دارد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این نشست گزارشی اجمالی از وضعیت سوادآموزی مهریز و راهکارهای اجرایی برای باسواد نمودن اولیای بیسواد ارائه نمود.

سید علی کارآموز با اشاره به اینکه ریشه کنی بیسوادی در شهرستان دغدغه ی همه است بر عزم جدی مدیریت جهت باسوادی همه افراد تاکید کرد.

وی تحقق این امر را مستلزم کمک تمام نهاد ها وارگانهای دولتی دانست وگفت بنا به رهنمود های مقام معظم رهبری باید طی چند سال آینده درشهرستان هیچ  بیسواد ی نداشته باشیم

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم و حیاتی سوادآموزی در توسعه همه جانبه کشور و به لحاظ عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با بیسوادی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات انجام گرفته در راستای کاهش نرخ بیسوادی توسط آموزش و پرورش و شهرستان از کسب مقام اول استان در عملکرد سوادآموزی توسط شهرستان مهریز خبر داد.

حسن حاضری افزود:همچنین دو نفر از آموزش دهندگان مهریز در مسابقات انشاء نویسی و خاطرات آموزشیاران موفق به کسب عناوین برتر کشوری و استانی شده اند.

شرافت رئیس اداره دوره های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه بر همکاری تمامی ادارات و نهادهای شهرستان به خصوص ادارات عضو شورای پیشتیبانی در رفع بیسوادی در شهرستان تاکید نمود.

در ادامه این نشست اعضای شورا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای چگونگی شناسایی بیسوادان باقیمانده وآموزش آنان پرداختند.

در پایان این جلسه از خانم زهرا فلاحتی که در مسابقات کشوری طرح بر بال خاطره ها(خاطرات شیرین آموزشیاران سابق نهضت سوادآموزی) موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.