پیرغلامان امام حسین(ع) مهریز تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، به نقل از خبرگزاری ایسنایزد نخستین همایش تجلیل از ۷۲ پیرغلام حضرت امام حسین(ع) مهریز در استان یزد با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر برگزار شد.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز در این مراسم گفت: پیرغلامان اهل بیت(ع) در طول تاریخ با انفاس قدسی‌ خود تبلیغ‌ کننده دین و مروج مرام حضرت سید الشهداء و ائمه اطهار(ع) بوده‌اند.

وی اضافه کرد: این افراد بدون هیچ چشم داشتی و تنها با اعتقاد و عشق راستین به مکتب سرخ حسینی و خشنودی ائمه اطهار(ع)، زندگی و عمر خود را در این راه صرف می‌کنند.

«سعید حایری» مسئول شورای هیات‌های مذهبی شهرستان مهریز نیز گفت: این برنامه معنوی برای نخستین مرتبه با همکاری تشکل‌های دینی و فرهنگی و هیات‌های مذهبی و همراهی برخی نهادهای فرهنگی و تبلیغی در شهرستان برگزار شد و برای سال‌های آینده ادامه دارد.

وی افزود: در این مراسم علاوه بر ۷۲ پیرغلام، تعداد ۱۸ نفر از فعالان هیات‌های مذهبی که سابقه طولانی در خدمت به مردم در طول سال به خصوص در ایام محرم حسینی دارند نیز تجلیل شدند.

حایری اظهار کرد: برای نخستین مرتبه نیز کتابی در خصوص زندگی‌نامه، خاطرت و فعالیت ۷۲ پیرغلام شهرستان تهیه و رونمایی شد و در ادامه نیز نسبت به چاپ و انتشار زندگی‌نامه و اقدامات سایر پیرغلامان شهرستان با همکاری سایر بخش‌ها اقدام خواهیم کرد.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز